پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Displacement, Performance and Resistance in I’m Alive by Masoomeh Aabad: A look at Iranian Sacred Defense Literature
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Displacement, Performance and Resistance in I’m Alive by Masoomeh Aabad: A look at Iranian Sacred Defense Literature

نویسندگان :

Tayebeh Barati ( University of Tehran )

دانلود فایل   

چکیده

The present paper tries to look at Masoomeh Abad’s I’m Alive in light of the theories of displacement, performance and resistance. According to the theories of displacement, a person going through forced displacement faces two paths: either to put what she was aside and take up what is forced on her or to resist and be what she wants. Abad, who has been a prisoner of war for four years in the Iraq-Iran war, has written her story in a book entitled I’m Alive. As a teenage rescuer in the time of war, Abad is captured and taken to Iraqi prisons such as Al-Rashid, and Mosul only to be able to grow into a resistant, powerful young woman at the end. Her forced displacement from not only her home town, but her country into the enemy’s most dreaded prisons alongside three other young girls enables her to change her performance accordingly and to find an indescribable resistance in herself to fight what comes her way. One must sit back and go through this paper to observe how displacement brings out different aspects of performance leading to the resistance of a seventeen year old scared girl; she didn’t know they existed herself.

کليدواژه ها

Abad, I’m Alive, Displacement, Performance, Resistance

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Tayebeh Barati , 1398 , Displacement, Performance and Resistance in I’m Alive by Masoomeh Aabad: A look at Iranian Sacred Defense Literature , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Impacts of Painting on Poetry: Pondering over Sohrab Sepehri and Dante Gabriel Rossetti
  • Time Restricted and Not Time Restricted Translation Tasks: A Case Study of a Translation Quality Assessment of a Persian Translation of a Text
  • Teacher Responses to Learner Initiatives in EAP Classes
  • Reverse Phonological Transfer from L2 English in Iranian Students
  • Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles
  • Iranian EFL Teachers and Learners Perceptions on Characteristics of Effective English Teachers
  • Strategies Iranian EFL Teachers Use to Reduce Students’ Test Anxiety
  • Applying Juliane House’s Translation Quality Assessment Model on a Humorous Text: A Case Study of The Lizard
  • An investigation of CALL use in high school curriculum
  • Teaching Translation collaboratively: Using Wikipedia as a pedagogical tool
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]