پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Pre-task vs. Online-task Planning on Coherence, Grammatical Range, and Syntactic Complexity in Iraninan TOEFL iBT test-takesr Speaking Performance
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Pre-task vs. Online-task Planning on Coherence, Grammatical Range, and Syntactic Complexity in Iraninan TOEFL iBT test-takesr Speaking Performance

نویسندگان :

Elnaz Afsharmehr ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

Planning is among the processes involved in performing an oral task (Ellis, 2003). It has been viewed as a crucial element in the process of SLA. According to Ellis (2005) there are two major types of task planning: pre-task and online. Pre-task planning takes place before performing the actual task (Ellis, 2005). Online planning on the other hand, occurs during the time the task is in process (Ellis, 2005). In this regard, the current study aims to investigate the impact of preparation time on syntactic complexity, grammatical range, and coherence of Iranian test-takers performance on the speaking tasks of TOEFL iBT. Two gropus of ten test-takers will be asked to complete the six speaking tasks of TOEFL iBT. For the first group, the preparation and response time will be exactly the same as those of actual TOEFL iBT. However, the preparation time for the second group will be integrated with the response time. In other words the first group will have the opportunity for pre-task planning, while, the second group will have the opportunity for online-task planning. The researcher predicts that no significant effect would be detected among the two groups as the stress and pressure which govern the test-takers do not let them make significant advantage of the very short preparation time which they are provided with by the test rubrics.

کليدواژه ها

Coherence, Grammatical range, Online-task planning, Pre-task planning, Syntactic complexity

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Elnaz Afsharmehr , 1398 , The Effect of Pre-task vs. Online-task Planning on Coherence, Grammatical Range, and Syntactic Complexity in Iraninan TOEFL iBT test-takesr Speaking Performance , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Implementing Collaborative Assessment in Iranian EFL Learners` Reading Comprehension and its Effect on Thinking Abilities
  • a correlational study of in-service English teachers’ cognitions of intercultural communicative competence (ICC) and their pedagogical skills in teaching.
  • Adaptation Studies and Teaching English Literature: The Case of Shakespeare in Love
  • Subtitling Lexicalized Metaphors: A Case of the Political Interviews
  • Visual Input in Simultaneous Interpreting: The Case of Tweeter Messages
  • EAP Needs of Iranian Law Students; From Professors" and Lawyers" Perspective
  • Reading Paratextual Elements in Gertrude Bell’s Poems from the Divan of Hafiz
  • Seeking Traces of Resilience in Language Teachers’ Journey towards Professionalism: An Activity Theory Perspective
  • از پرتره تا روایت: بررسی امکان و ارزش استخراج روایت داستانی از عکس پرتره
  • Educating preschool children while playing and discovering their world with authentic and concrete materials
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]