پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Second Language Acquisition: Investigating Naturalistic/Instructed Second Language Acquisition, Theories and Factors Affecting SLA
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Second Language Acquisition: Investigating Naturalistic/Instructed Second Language Acquisition, Theories and Factors Affecting SLA

نویسندگان :

Mohammad Saeed Kooti ( Arak University ) , Pooria Barzan ( Arak University )

دانلود فایل   

چکیده

The present paper deals with providing a scat review of Naturalistic/Instructed Second Language Acquisition, Theories and Factors Affecting SLA. This article introduce second language acquisition (SLA) as a scientific discipline studying how human beings obtain a second language. The term ‘second language acquisition’ alludes to the learning of a language which is nonnative after acquiring our first language (L1) either in a naturalistic situation or in a formal classroom context. This article before anything else, provide review of two opposing extremes in the field i.e. second language acquisition and second language learning, clarifies and discriminates between terminologies frequently used in this discipline. Afterwards, it overviews the dominant SLA theories and inspects the key factors that may influence acquisition. Finally, this paper will review the current trends of SLA.

کليدواژه ها

SLA, Naturalistic, Instructed SLA, Theories, Factors

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mohammad Saeed Kooti , 1398 , Second Language Acquisition: Investigating Naturalistic/Instructed Second Language Acquisition, Theories and Factors Affecting SLA , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Racism in Movies: An Appraisal Theory Approach to Three Anti-Iranian Movies and Their Persian Subtitles
  • Exploring Willingness to Communicate and Perceived Isolation in Hard of ‎Hearing Iranian EFL Students and Hearing Students
  • Engineering English textbooks in Iran: a multimodal case study of one engineering and two EAP textbooks
  • Philosophy of education as viewed by the stakeholders in Iranian EAP context
  • Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles
  • Effects of Strategic and Unpressured Within-task Planning on Iranian Intermediate EFL Learners’ Oral Production
  • Sources of Self-Efficacy Beliefs; Its Relationship with Perceived Responsibility and English Self-Efficacy
  • The Impact of Iranian EFL Learners’ Gender and Age on their Willingness to Communicate, Risk-Taking, and Perfectionism
  • The Possible Interface between EAP Instructor’s Personal Intelligences and Their Classroom Management Beliefs
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]