پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Mapping Iranian EFL Teachers Spiritual Intelligence on their Autonomy in Teaching
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Mapping Iranian EFL Teachers Spiritual Intelligence on their Autonomy in Teaching

نویسندگان :

marjan vosoughi ( Islamic Azad university of Sabzevar, iran ) , Fatemeh Baradaran ( Islamic Azad university of Sabzevar, iran ) , mahboobeh Khosrojerdi ( Islamic Azad university of Sabzevar, Iran )

دانلود فایل   

چکیده

The present survey was an attempt to reveal a possible relationship between EFL (English as a foreign language) teachers’ spiritual intelligence scores and their level of autonomy in teaching. For this goal, two questionnaires, the Spiritual Intelligence Self-Report Inventory (SIRI-24) (King, 2008), and the Teacher Autonomy Scale (TAS) developed by Çolak (2016) were distributed among some fifty male and female EFL teachers working at different contexts including private language institute and public schools in Sabzevar, Iran. Via a mixed-method research design, data were analyzed first through Pearson product-moment correlation and a subsequent semi-structured interview among another ten teacher participants. The findings of the study revealed that there was no significant relationship between teachers’ spiritual intelligence and their autonomy unless in one subscale of SI - Discovery of personal meaning- which was positively correlated with TAS scores among sampled teachers (p<.05). Moreover, the findings also revealed that the higher the teachers’ SI, the more they provided appropriate solutions to the learning difficulties of the EFL learners compared with those with lower SI.

کليدواژه ها

EFL Teachers, Spiritual Intelligence, Teachers Autonomy, Spiritual Awareness.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Fatemeh Baradaran , 1398 , Mapping Iranian EFL Teachers Spiritual Intelligence on their Autonomy in Teaching , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Hafiz in the Mirror of the West: A Critical Discourse Analysis of the English Translations of the Divan of Hafiz based on the Orietalist Approach
  • Genre Analysis of Iranian Companies Replies to Foreign Customers’ Inquiry Emails
  • Strategies Iranian EFL Teachers Use to Reduce Students’ Test Anxiety
  • A Longitudinal Investigation into the Development of Language Complexity through Repeating Dialogic Narrative Task
  • Media Localization in Iran: Pitfalls in Research and Practice
  • Metadiscourse Use in Dentistry Research Articles Written by Non-native English Speakers: Does Editing Make a Change?
  • Every Student in! Benefits of Inclusion for Non-Disabled Language Learners Participating in Inclusive English Language Classes
  • Not Interested in Dubbing anymore? A National Survey on AVT Habits among Iranians
  • The Role of Affection in Modulating the Degree of Language Processing in Bilinguals
  • English for Medical Purposes: a Review of the Research Process and Visualization of Relevant Literature Using Word Co-occurrence Analysis
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]