پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Representation of Multiple Intelligences in Iranian High School EFL textbooks: the case of Vision Series
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Representation of Multiple Intelligences in Iranian High School EFL textbooks: the case of Vision Series

نویسندگان :

Hamid Abedini ( Isfahan University ) , Davoud Abedi ( Isfahan University )

دانلود فایل   

چکیده

Since its emergence, the Theory of Multiple Intelligences has absorbed much attention from language learning curriculum designers in general and material developers in particular. There also has been an attempt to investigate multiple inelligences representation in textbooks in the literature of material development ever since. This paper aims at investigating Vision series, a locally-published EFL textbook taught in Iranian high schools, with regard to Multiple Intelligences implementation. A checklist was developed based on the Theory of Multiple Intelligences to analyze the use of different intelligence profiles in the three books. The result of the study shows that verbal/linguistic intelligence is significantly predominate in the textbooks. The findings also indicate that the visual/spatial, logical/mathematical, interpersonal, naturalistic and intrapersonal are respectively the next frequent intelligences used in the series while bodily/kinesthetic, musical and spiritual/existential types are not present at all.

کليدواژه ها

Multiple Intelligences, Textbook Evaluation, Vision Series

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Davoud Abedi , 1398 , The Representation of Multiple Intelligences in Iranian High School EFL textbooks: the case of Vision Series , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • An Investigation into the Present and Target Academic English Language Needs of Iranian Undergraduate Students of Medical Sciences
  • Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts
  • Developing Critical Thinking Skills in Listening Comprehension: An Analysis of the Iranian EAP Context
  • Racism in Movies: An Appraisal Theory Approach to Three Anti-Iranian Movies and Their Persian Subtitles
  • English Language Teachers’ Classroom Grading Practices
  • Iranian EFL Students’ Mobile Learning in the Digital Area: Insights from Structuration Model
  • Bridging the Gap between Academic Studies and Employability: Do English Translation Curricula Answer the Challenges of Labor Market?
  • The Mirage of Fully Objectivity in Translation Evaluation: The Question of Reliability
  • Reverse Phonological Transfer from L2 English in Iranian Students
  • Using Problem-Based Scenarios in CALL Teacher Education for Enhancing In-Service Teachers’ Technological Pedagogical Knowledge
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]