پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing

نویسندگان :

kashanizadeh iran ( islamic azad university )

دانلود فایل   

چکیده

Assessment is an integral part of all forms of learning This study was conducted to examine the effect of formative and summative assessment on the Iranian EFL learners essay writing .. current study is intended to study the impact of formative and summative assessments on final examinations in concern subject at the end of year. A quasi experimental study was conducted of Islamic Azad university North Tehran Branch . to do so , intact classes were chosen and the data were collected . teacher information by assessing student outcome and analyzed and interpreted. The finding of this study suggest that the formative and summative assessment enhance the practices of teaching by university instructors and that formative assessment is more effective and beneficial. Formative assessments consolidate the learning and reinforce the learning behavior in students and help the teacher to change the plan of teaching for better understanding the student. It is necessary that formative and summative assessments should be incorporated into the regular assessment system for the optimal educational output.

کليدواژه ها

Keywords: Formative assessment, Summative assessment , Teaching and Learning. Evaluation ,essay writing

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
kashanizadeh iran , 1398 , The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Implementing Collaborative Assessment in Iranian EFL Learners` Reading Comprehension and its Effect on Thinking Abilities
  • Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach
  • Schematic Activation through Computerized Graphic Organizers: The Case of L2 Listening Comprehension and Incidental Vocabulary Acquisition
  • On the Effects of Flipped – Instructed English Language Teacher on EFL Learners’ Discourse in Terms of Reasoning Skills
  • AMNESIA: IDENTITY CONFLICT IN ELIF SHAFAK’S THREE DAUGHTERS OF EVE
  • Reverse Phonological Transfer from L2 English in Iranian Students
  • Critical Translation Studies (CTS) and Critical Discourse Analysis (CDA)
  • Colliding Worlds: An Analysis of Conflicting Identities in Porochista Khakpour’s Novels; The Last Illusion and Sons and Other Flammable Objects
  • Translator’s patriotism and re-creating the image of homeland
  • EAP Needs of Iranian Law Students; From Professors" and Lawyers" Perspective
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]