پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing

نویسندگان :

kashanizadeh iran ( islamic azad university )

دانلود فایل   

چکیده

Assessment is an integral part of all forms of learning This study was conducted to examine the effect of formative and summative assessment on the Iranian EFL learners essay writing .. current study is intended to study the impact of formative and summative assessments on final examinations in concern subject at the end of year. A quasi experimental study was conducted of Islamic Azad university North Tehran Branch . to do so , intact classes were chosen and the data were collected . teacher information by assessing student outcome and analyzed and interpreted. The finding of this study suggest that the formative and summative assessment enhance the practices of teaching by university instructors and that formative assessment is more effective and beneficial. Formative assessments consolidate the learning and reinforce the learning behavior in students and help the teacher to change the plan of teaching for better understanding the student. It is necessary that formative and summative assessments should be incorporated into the regular assessment system for the optimal educational output.

کليدواژه ها

Keywords: Formative assessment, Summative assessment , Teaching and Learning. Evaluation ,essay writing

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
kashanizadeh iran , 1398 , The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Teaching Translation collaboratively: Using Wikipedia as a pedagogical tool
  • Educating preschool children while playing and discovering their world with authentic and concrete materials
  • a correlational study of in-service English teachers’ cognitions of intercultural communicative competence (ICC) and their pedagogical skills in teaching.
  • Appraisal Theory and Translation (A study of Obama’s speech and its Persian translation)
  • Saul Bellow s Dangling Man in the light of Ethical Criticism
  • Trouble in Paradise, the cultural forces that make and break the United States: The study of the theory of American Exceptionalism in Sam Shepard’s True West
  • The Relationship between Gender, Brain Dominance Quadrants, and Learning Styles among Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners
  • The Critical Discourse Analysis of Power in Dr.Martin Luther King"s Speeches
  • Philosophy of education as viewed by the stakeholders in Iranian EAP context
  • Iranian EFL Teachers and Learners Perceptions on Characteristics of Effective English Teachers
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]