پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003)
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003)

نویسندگان :

Fatemeh Hoseini Tousi ( University of Isfahan ) , Hossein Pirnajmuddin ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

The critical work on fiction after 9/11 mainly focuses on the trauma experienced by characters. “Traumatic event,” “traumatic attack” and “traumatic moment” are all phrases which emerged in the post-9/11 culture and literature describing September 11, 2001 attacks. Monica Ali’s Brick Lane (2003) best reflects the post-9/11 traumatic trait through representation of characters’ identity crisis, alienation and rootlessness in the intercontinental context. In Ali’s novel, 9/11 accentuates the characters’ traumatic condition to the point that their identity is disintegrated and their previous traumatic memories reoccur. This article probes Dominic LaCapra’s use of the terms “acting out and working through” as ‘‘the default theoretical groundwork for working with trauma’’ in Monica Ali’s post-9/11 novel. Deprived of individuality in their post-9/11 horrific surroundings, Ali’s characters are portrayed as traumatic individuals living a life of failure. Also memorably portrayed in Ali s novel, regarding its post-9/11 socio-cultural context, is the protagonist’s betrayed Western myth of freedom and fortune after 9/11.

کليدواژه ها

Post-9/11 Fiction, Monica Ali’s Brick Lane, Trauma, Dominic LaCapra, Identity

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hossein Pirnajmuddin , 1398 , Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003) , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Substantiating Translanguaging Practices among EFL Iranian Language Learners during Oral Class Communications
  • The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
  • The Impact of Iranian EFL Learners’ Gender and Age on their Willingness to Communicate, Risk-Taking, and Perfectionism
  • The Effect of Interactionist vs. Interventionist Models of Dynamic Assessment on Iranian EFL Learners’ Pragmatic Comprehension Accuracy and Speed
  • Rhetorical Patterns of Condolence Letters by English and Persian speakers
  • The Role of Affection in Modulating the Degree of Language Processing in Bilinguals
  • A Critical Discourse Analysis of News Reports on “Khashoggi’s Disappearance”
  • Seeking Traces of Resilience in Language Teachers’ Journey towards Professionalism: An Activity Theory Perspective
  • Exploring the Origin of Learner Reticence in the EFL Classrooms
  • Hybridity, Liminality and the Uncanny in J.M.Coutzee s Novel Foe: A Postcolonial Reading
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]