پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003)
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003)

نویسندگان :

Fatemeh Hoseini Tousi ( University of Isfahan ) , Hossein Pirnajmuddin ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

The critical work on fiction after 9/11 mainly focuses on the trauma experienced by characters. “Traumatic event,” “traumatic attack” and “traumatic moment” are all phrases which emerged in the post-9/11 culture and literature describing September 11, 2001 attacks. Monica Ali’s Brick Lane (2003) best reflects the post-9/11 traumatic trait through representation of characters’ identity crisis, alienation and rootlessness in the intercontinental context. In Ali’s novel, 9/11 accentuates the characters’ traumatic condition to the point that their identity is disintegrated and their previous traumatic memories reoccur. This article probes Dominic LaCapra’s use of the terms “acting out and working through” as ‘‘the default theoretical groundwork for working with trauma’’ in Monica Ali’s post-9/11 novel. Deprived of individuality in their post-9/11 horrific surroundings, Ali’s characters are portrayed as traumatic individuals living a life of failure. Also memorably portrayed in Ali s novel, regarding its post-9/11 socio-cultural context, is the protagonist’s betrayed Western myth of freedom and fortune after 9/11.

کليدواژه ها

Post-9/11 Fiction, Monica Ali’s Brick Lane, Trauma, Dominic LaCapra, Identity

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hossein Pirnajmuddin , 1398 , Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003) , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Corpus-based Lexical Study of Iranian Medical Research Articles: Developing a Medical Academic Word List
  • EAP Writing: Students’ Views on Phrase-Analysis Technique for L1-L2 Translation
  • The Negative Qualities and Characteristics of Iranian EFL Teachers, Learners, and Classes; Possible Remedies
  • The Effect of Social Phobia on English Language Learners’ Classroom Participation
  • Collaborative reflection through blogs: discoursal features and EFL pre-service teachers’ perceptions
  • The Possible Interface between EAP Instructor’s Personal Intelligences and Their Classroom Management Beliefs
  • The relationship between Iranian EFL learners’ vocabulary learning strategies and their vocabulary size
  • Applying Juliane House’s Translation Quality Assessment Model on a Humorous Text: A Case Study of The Lizard
  • Exploring Willingness to Communicate and Perceived Isolation in Hard of ‎Hearing Iranian EFL Students and Hearing Students
  • Visual Input in Simultaneous Interpreting: The Case of Tweeter Messages
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]