پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach

نویسندگان :

Hossein Karami ( Tehran University ) , Zahra Dashtban ( Tehran University )

دانلود فایل   

چکیده

An essential part of validation of language proficiency tests has been examining test dimensionality. Various approaches are available to check test dimensionality. Possibly the most frequently applied methods of assessing test dimensionality are based on item response theory (IRT). One of the most fundamental assumptions of IRT is local item independence. That is, responses to a given item must be independent of responses to all other items. This requirement is not met in the case of reading comprehension tests. This study is conducted to examine the applicability of bifactor item response models to assessing test dimensionality. These models assume that there extra inter-item dependencies among the items after the effect of the main construct is partialled out. The data for the study came from administration of the university entrance exam in 2014. The analysis of the data using the Mplus software revealed that bifactor item response models show better fit compared to unidimensional item response models. The implications are discussed accordingly.

کليدواژه ها

Dimensionality, Item respondse Thoery, Bifactor item response modeling

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hossein Karami , 1398 , Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Iranian EFL Learners’ Motivational Degradation: Challenging Issues
  • The Effect of two Different Groups of Teachers; Educated Non-Native English Speaking Teachers(NNESTs) and Uneducated Native English Speaking Teachers(NESTs); on Iranian English Learners Perceptions and preferences
  • Working Memory Capacity Effects on Processing L2 Emotional Words: An Eye Movement Study
  • Application of Althusserian Theory of Ideology on "Welcome to the Monkey House" a Short Fiction by Kurt Vonnegut
  • Self-Retranslation: A Derivational Form of Retranslation
  • Strategies for Dealing with Style in Literary Texts
  • The Effect of Synchronous and Asynchronous Multimodal Scaffolding on the Iranian Intermediate EFL Learners
  • Translation Strategies Employed by IRIB and Non/Semiprofessional Translators for Rendering English Movie Titles
  • A Study of Discourse and Power in Margaret Atwood’s The Testaments: A Foucauldian Reading
  • The Effect of Teacher’s Voice vs. Written Messages via WhatsApp on Iranian EFL Learners’ Learning and Retention of Lexical Collocations
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]