پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach

نویسندگان :

Hossein Karami ( Tehran University ) , Zahra Dashtban ( Tehran University )

دانلود فایل   

چکیده

An essential part of validation of language proficiency tests has been examining test dimensionality. Various approaches are available to check test dimensionality. Possibly the most frequently applied methods of assessing test dimensionality are based on item response theory (IRT). One of the most fundamental assumptions of IRT is local item independence. That is, responses to a given item must be independent of responses to all other items. This requirement is not met in the case of reading comprehension tests. This study is conducted to examine the applicability of bifactor item response models to assessing test dimensionality. These models assume that there extra inter-item dependencies among the items after the effect of the main construct is partialled out. The data for the study came from administration of the university entrance exam in 2014. The analysis of the data using the Mplus software revealed that bifactor item response models show better fit compared to unidimensional item response models. The implications are discussed accordingly.

کليدواژه ها

Dimensionality, Item respondse Thoery, Bifactor item response modeling

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hossein Karami , 1398 , Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The effect of “acting out” and visualizing sentences on sentence processing by young learners of English
  • A Comparative Evaluation and Analysis of Two General English Textbooks: Top Notch Fundamentals A vs. Interchange Intro
  • The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
  • Exploring Dropout Causes among Iranian English Learners: Voices from Private English Schools in a Less Privileged Area
  • Reverse Phonological Transfer from L2 English in Iranian Students
  • Subtitling Lexicalized Metaphors: A Case of the Political Interviews
  • Deictic Shifts in Sam Shepard’s Cowboy Mouth
  • A Novice TESOL Teacher’s Professional Identity and Evolving Commitment
  • The Effect of Teacher’s Voice vs. Written Messages via WhatsApp on Iranian EFL Learners’ Learning and Retention of Lexical Collocations
  • Evaluating the SAMT English Textbook for Economics Students
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]