پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A Comparison between ‘Right Path to English’ and ‘Prospect’ series based on Iranian Language Teachers’ Attitudes: Concerning the Representation of Language Skills
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A Comparison between ‘Right Path to English’ and ‘Prospect’ series based on Iranian Language Teachers’ Attitudes: Concerning the Representation of Language Skills

نویسندگان :

Zahra Hashempour ( Islamic Azad University Isfahan Branch ) , Hosein Heidari Tabrizi ( English Department, Isfahan Branch, Islamic Azad U )

دانلود فایل   

چکیده

Abstract The present study aimed to compare ‘Right Path to English’ and ‘Prospect 1’ series based on the Iranian Teachers’ attitudes. To this end, the researchers modified the book evaluation checklist developed by Abdel Wahab (2013) and employed it as the instrument of the study. The questionnaire was administered to fifty Iranian language teachers from two provinces (Fars and Bushehr) who were selected randomly as the participants of the study. The researchers also interviewed five English teachers to explore their attitudes towards the representation of the language skills in the ‘Right Path to English’ and ‘Prospect’ series. The results of the independent sample t-test revealed that teachers had more positive attitudes towards the representation of the language skills in the ‘Prospect’ series compared with ‘Right Path to English’. Concerning the representation of the language skills, the results obtained from the qualitative data also illustrated that despite the drawbacks of the ‘Prospect’ series, the teachers considered it more efficient than the previous series (Right Path to English). The study generates pedagogical implications for language teachers and syllabus designers.

کليدواژه ها

comparison of previous and recent series, junior high school, teacher s attitudes, textbook evaluation

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hosein Heidari Tabrizi , 1398 , A Comparison between ‘Right Path to English’ and ‘Prospect’ series based on Iranian Language Teachers’ Attitudes: Concerning the Representation of Language Skills , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Application of Althusserian Theory of Ideology on "Welcome to the Monkey House" a Short Fiction by Kurt Vonnegut
  • The effect of consciousness-raising on the pragmatic development of thanking and congratulating of Iranian EFL intermediate learners in speaking performance
  • Quantum Mechanics in Frederik Pohl s The Coming of Quantum Cats
  • Translation Strategies Employed by IRIB and Non/Semiprofessional Translators for Rendering English Movie Titles
  • dubbing and subtitling multilingual films into Persian
  • L2 Affix Knowledge as Predictor of the Breadth of Receptive Vocabulary Knowledge and Reading Comprehension
  • “The impact of team teaching on Willingness to communicate and vocabulary knowledge of EFL class in Azad University of Kerman”
  • Iranian EFL Students’ Mobile Learning in the Digital Area: Insights from Structuration Model
  • Collaborative reflection through blogs: discoursal features and EFL pre-service teachers’ perceptions
  • Strategies for Dealing with Style in Literary Texts
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]