پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The role of Isolated Focus on Form and rate of Complexity in developing EFL learners English interlanguage
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The role of Isolated Focus on Form and rate of Complexity in developing EFL learners English interlanguage

نویسندگان :

Nemat Zamani ( University of Isfahan ) , Manijeh Youhanaee ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

Isolated Focus on Form Instruction (FFI), introduced by Spada and Lightbown (2008), is divided into two forms: early and delayed FFI. The former offers explicit instruction before communicative practice tasks, while the latter provides it after the tasks. This study aimed to investigate whether sequential isolated (FFI) has variable effects on learning grammatical structures with different complexity levels by Persian EFL learners. To this end, six intact EFL classes were chosen from the Iranian junior public high schools. They were all beginning male Persian learners of English. Two groups (grade 7) received instruction of a simple structure; two groups (grade 8) enjoyed a moderately complex structure and the last two groups (grade 9) were instructed a highly complex structure, while one group within each grade received either early or delayed FFI. Analysis of the post test scores indicated that early FFI positively affected learning the simple structure while the delayed FFI was more effective on learning the moderately and highly complex structures. Moreover, complexity was found to significantly interact with direction of sequencing focused tasks and explicit instruction.

کليدواژه ها

complexity, grammatical structures, isolated form focused instruction

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Nemat Zamani , 1398 , The role of Isolated Focus on Form and rate of Complexity in developing EFL learners English interlanguage , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Dos Passos s Conspicuous Form in the U.S.A. Trilogy
  • Translation Strategies in Translation of Informative Texts through Think Aloud Protocols and Screen Recorder by BA Translation Students
  • A postcolonial Assessment: Arrival of Colonial Regime, Imperial Tools and the construction of Otherness and Inferiority Complex within the Subject Identities in Chinua Achebe"s African Trilogy
  • Strategies Used for Translating Humor in Dubbed Animations
  • Neuro-Linguistic Programming and EFL Teachers’ Professional Identity
  • Sensitivity of Different Test types to Test-Taking Strategies
  • The Impact of Imagery Skills on writing skills of Iranian Elementary EFL Learners
  • A Comparison of Self-efficacy Beliefs of Students in Learning English and Arabic
  • Differences Between Native and Iranian Non-Native EAP Writings: Are They Discernible?
  • The attitude of young EFL learners toward modern technological assessment in schools
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]