پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Young EFL learners’ article use and the role of formulaic language
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Young EFL learners’ article use and the role of formulaic language

نویسندگان :

Manijeh Youhanaee ( University of Isfahan ) , Reihane Shoghi ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

Most L2 learners are reported to omit English articles in their output. As most formulaic expressions include one of English articles, this study attempted to find whether elicitation of these expressions in pushed output might accelerate use of articles in L2 learners’ production. this study, then, aimed to investigate the impact of learning formulaic L2 expressions on English article use (a, the, and zero article) by young EFL learners. To this end, 41 young EFL learners were divided into one experimental and one control group. To determine the effects of using formulaic expressions, the participants in both groups were exposed to formulae and were required to memorize them. The experimental group practiced the formulae via performing translation tasks such that they had to produce expressions and hence the articles. The control group practiced the same formulaic expressions via usual input tasks. The results of the posttest revealed that young learners were more sensitive to input and acquired overt morphology of +definiteness faster than adults. However, their problem with other grammatical features of English articles showed compatibility with reported properties of adult learners’ performance.

کليدواژه ها

formulaic expressions, article, accuracy, young EFLlearners, pushed output, translation

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Manijeh Youhanaee , 1398 , Young EFL learners’ article use and the role of formulaic language , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Effect of Shadowing Technique on Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners Listening Comprehension
  • The role of Isolated Focus on Form and rate of Complexity in developing EFL learners English interlanguage
  • Using Problem-Based Scenarios in CALL Teacher Education for Enhancing In-Service Teachers’ Technological Pedagogical Knowledge
  • Subtitling Lexicalized Metaphors: A Case of the Political Interviews
  • Who is afraid of realist fiction? Realist fiction after postpositivism
  • Investigating Iranian EFL Teacher s Strategies toward Invoking Silent EFL Learners to Speak
  • A Theorization of Truth-telling and its Threats in Mohsin Hamid’s The Reluctant Fundamentalist
  • Impact of Modality of Collaborative Dialogue on Iranian Intermediate EFL Learners Grammatical Proficiency
  • The Effects of Multimodal Pedagogies and Classroom Environment on EFL learners Willingness to Communicate
  • Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]