پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Iranian EFL learners’ unwillingness to tell summaries: An action research at institute level
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Iranian EFL learners’ unwillingness to tell summaries: An action research at institute level

نویسندگان :

Sara Ziaei ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

A very common challenge with which many language teachers in EFL classrooms face is the students’ reluctance to speak in general, and their unwillingness to give summaries, in particular. The present paper aimed to investigate Iranian EFL learners’ opinions about the factors that affect their willingness to give summaries in English language classes. Fifteen students who usually grumbled when being asked to tell or write a summary were selected by the researcher through purposive sampling. Semi structured interviews, observation and field notes were used to discover factors that contribute to EFL learners’ willingness to give summaries. The results revealed that factors such as topic of the text to be summarized, the atmosphere of the class, EFL learners’ personality features such as their level of anxiety and motivation, their self-perceived speaking proficiency, pronunciation problems, the fear of losing face, the fear of showing off, insufficient vocabulary and grammatical knowledge and their inability to summarize a text lead to EFL learners’ reluctance to give summaries in language classes. The findings can be beneficial for teachers teaching in institutes who employ summarization in their classes frequently. In fact, the results contribute to a better understanding of the nature of willingness to communicate in language pedagogy. According of these findings, some suggestions are made for language teachers to encourage learners for more verbal contributions.

کليدواژه ها

EFL learners’ verbal participation, motivation, passivity, summary, willingness to communicate

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Sara Ziaei , 1398 , Iranian EFL learners’ unwillingness to tell summaries: An action research at institute level , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Investigating Iranian EFL Teacher s Strategies toward Invoking Silent EFL Learners to Speak
  • Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003)
  • A Study of Iranian EFL Teachers’ Grading Practices: Do Gender and Proficiency Level Count?
  • The Cultural Impact Of EFL Books On Iranian Language Learners
  • A Corpus-based Study of Academic Words in Physics Research articles
  • Politeness in Indirect Reporting
  • A survey of perceptual learning style preferences of Iranian Psychology and TEFL Students
  • A Bourdieusian analysis of Don DeLillo’s White Noise
  • The Effect of Incidental Versus Intentional Vocabulary Insruction on Reading Comprehension of Young Intermediate EFL Learners.
  • Quantum Mechanics in Frederik Pohl s The Coming of Quantum Cats
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]