پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Incidental Versus Intentional Vocabulary Insruction on Reading Comprehension of Young Intermediate EFL Learners.
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Incidental Versus Intentional Vocabulary Insruction on Reading Comprehension of Young Intermediate EFL Learners.

نویسندگان :

Bahare Sobhani ( Samen institue of higher education )

دانلود فایل   

چکیده

The purpose of the present study was to investigate the effects of intentional versus incidental vocabulary instruction on reading comprehension among Iranian young EFL learners. The design being experimental,the participantsof the study comprised 60 students(30 girls and 30 boys) who were chosen randomly from a foreign language institute in Mashhad.They were randomly assigned to three groups,namely incidental ,intentional and control.As the next step,the participants were asked to sit for a pretest and a posttest which was designed based on Nelson proficiency test and reading task.Then ,in order to ascertain the homogeneity of the subject in term of vocabulary instruction prior to treatment ,the multiple choice test was administered to all the groups.During the eight instructional sessions,the intentional group received semantic mapping strategy after reading the passage and then did the exercises.In control group students were not taught how to use semantic strategy and they were exposed to the conventional vocabulary instruction.Incidental group reading the passage then guessing the meaning from context and did the exercises.At the end of the experiment, the posttest was administered, the result of which indicated that there was a significant differences among means of the incidental and intentional ,control groups.Hence it is concluded that implicit instruction (incidental group) had a significant impact on reading comprehension of intermediate EFL learners.

کليدواژه ها

Intentional Vocabulary Learning,Incidental Vocabulary Learning,Vocabulary Instruction,Reading Comprehension.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Bahare Sobhani , 1398 , The Effect of Incidental Versus Intentional Vocabulary Insruction on Reading Comprehension of Young Intermediate EFL Learners. , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Evaluating the SAMT English Textbook for Economics Students
  • بررسی عناصر زمان و مکان در ترجمۀ دو اثر از چارلز دیکنز
  • Genre Analysis of Iranian Companies Replies to Foreign Customers’ Inquiry Emails
  • Rhetorical Patterns of Condolence Letters by English and Persian speakers
  • Seeking Traces of Resilience in Language Teachers’ Journey towards Professionalism: An Activity Theory Perspective
  • The Effects of Multimodal Pedagogies and Classroom Environment on EFL learners Willingness to Communicate
  • Every Student in! Benefits of Inclusion for Non-Disabled Language Learners Participating in Inclusive English Language Classes
  • A study of fansubber s motivations within the framework of Bourdiue s theory of capitals
  • Locating the source of number agreement errors in intermediate-to-advanced second language learners of English
  • نقش ایدئولوژی در انتخاب آثار ترجمه شده: مطالعة موردی آثار پرفروش نیویورک تایمز در ایران
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]