بازی سازی ابری بر مبنای تکنولوژی بیت تورنت
Cloud gaming based on BitTorrent technology
نویسندگان :
داود ستوده ( دانشکده فنی و حرفه ای شهید منتظری مشهد )
چکیده
در بازی سازی ابری امکان اجرای بازی بدون توجه به وضعیت سخت افزاری سیستم کاربر فراهم می باشد. به بیان دیگر، تمام محاسبات گرافیکی بازی بصورت متمرکز و بر روی برخی سرور های مشخص انجام می شود، محاسباتی که در بازی های معمول بر روی یک سیستم محلی اجرا می شدند. پس از اجرای محاسبات، تنها فریم های درخواست شده، به سیستم محلی ارسال می شود. سیستم محلی می تواند از نظر سخت افزاری سیستم متوسط حتی ضعیفی باشد که وظیفه آن تنها نمایش فریم های دریافتی و ارسال متوالی درخواست های کاربر به سرور بازی است. استفاده از بازی های ابری باعث کاهش فراوان هزینه ها و افزایش تعداد افرادی است که می توانند با هرگونه سخت افزاری، بازی هایی با نیاز های سخت افزاری بالای امروزی را اجرا نمایند، می شود. بازی سازی ابری یک الگوی جدید ارائه دهنده خدمات است که بازی های ویدیویی را در فضای ابری میزبانی می کند و جریان های بازی تعاملی را از طریق اینترنت به بازیکنان بازی منتقل می کند. در این مقاله با توصیف بازی های ابری و آینده آن ها، معماری مورد نظر جهت اجرای بازی بر اساس پروتکل بیت تورنت نیز پیشنهاد می شود.کليدواژه ها
بازی سازی ابری، محاسبات گرافیکی، سیستم محلی، پروتکل بیت تورنتکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:داود ستوده , 1399 , بازی سازی ابری بر مبنای تکنولوژی بیت تورنت , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.