پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله طراحی هنری سناریو و گرافیک بازی سارای با رویکرد هویت فرهنگی منطقه آذربایجان
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

طراحی هنری سناریو و گرافیک بازی سارای با رویکرد هویت فرهنگی منطقه آذربایجان

Artistic design of Saray scenarios and graphics with the focus on cultural identity of Azerbaijan
نویسندگان :

نازنین علی فرشباف اکبری ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , محمدرضا آزاده فر ( دانشگاه هنر تهران ) , صمد روحی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

همواره یکی از مشکلاتی که بر پیکره اصلی بازی های رایانه ای ایرانی وارد میشود توجه به محتوای بازی می باشد. محتوای بازی میتواند خود را در قالب سناریو بازی نمایان کند، به گونه ای که سناریو، دلیل انتخاب و انجام آن بازی توسط مخاطبین باشد. تقلید کورکورانه از بازی های غربی، در داستان و عناصر بازی، برای مخاطبین ایرانی نامانوس است. برگ برنده طراحان بازی های ایرانی نسبت به بازی های تولیدات خارجی، داشتن هویت و فرهنگی است که شامل هزاران داستان و اسطوره های ناب و تصویرسازی هایی است که تا کنون توجه کمی به آنها شده و متاسفانه مهجور مانده اند. حال ما میتوانیم با داشتن توانایی‌های فنی، از این داستان‌ها الهام گرفته و به خلق بازی‌هایی بپردازیم که هم از بُعد داستانی، هم از بعد گرافیکی ناب باشند. برای انجام این پژوهش میان رشته ای چندین کتاب در حوزه اساطیر و مجموعه تصاویر از هنرهای سنتی، نگارگری، تصویرسازی و پوشش افراد مورد مطالعه قرار گرفت. با بررسی منابع متعدد، ویژگی هایی برای طراحی کاراکتر اصلی بازی و همچنین عناصر محیطی و نهایتا برخی مفاهیم کلیدی تاثیرگذار در جریان بازی، استخراج کردیم که همه برگرفته از هویت فرهنگی مردم آذربایجان می باشد، و به بررسی تاثیر این ویژگی ها در طراحی بازی رایانه ای پرداخته ایم. بازی رایانه ای سارای نمونه عملی تولید شده از این پژوهش است. به طور خلاصه میتوان گفت استفاده از داستان های اسطوره‌ای، نقش، فرم و رنگ گزینی از هنرهای سنتی متعلق به یک فرهنگ، میتواند سبب نوآوری و جذابیت یک بازی رایانه ای شود.

کليدواژه ها

بازی رایانه ای، سناریو بازی رایانه ای، ادبیات فولکلور، اسطوره، منطقه آذربایجان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
نازنین علی فرشباف اکبری , 1399 , طراحی هنری سناریو و گرافیک بازی سارای با رویکرد هویت فرهنگی منطقه آذربایجان , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • فرآسا بازی جدی بیوفیدبک مبتنی بر اصول درمانی شناختی-رفتاری با هدف کاهش استرس و اضطراب
  • بازی سازی ابری بر مبنای تکنولوژی بیت تورنت
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • بررسی نقش واسط فرهنگ در رابطه بین بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای و قصد خرید نسخه‌های جدید بازی
  • تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال
  • توسعه کارآفرینی در بازیهای رایانه ای از طریق داده کاوی در نیازسنجی بازار هدف
  • Effects of digital games on critical thinking Empirical Evidence-Based Study
  • Designing an earthquake preparedness training curriculum by playing in a virtual reality environment
  • یادگیری زبانهای خارجی با تلفن همراه، نمونه ای از اپلیکیشن دولینگو
  • مطالعه مسکات روزانه و تاثیر آن در تبلیغات و شبکه های اجتماعی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]