بررسی امکان تولید خلاقانه ی موسیقی متن بازی های رایانه ای با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر مدل مخلوط گاوسی
Investigating the possibility of creative music generation for computer games using AI-based Gaussian mixed model
نویسندگان :
بهنام علیزاده اشرفی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , کاظم پورالوار ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مرضیه سادات مطلقی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )
چکیده
هنر و در راس آن موسیقی، وسیلهای برای ابراز درونیات انسان است که از روحش تراوش می کند. هنر بخشی از وجود انسان است که حاصل آن میتواند از تمام ابعاد درونی انسان باشد؛ میتواند نتیجهی یک احساس و یک فکر را با هم درآمیزد و موجودیت جدیدی خلق کند. اما مشکل اینجاست که ذهن و فکر انسان محدود است و نمیتواند به هنگام خلق یک اثر هنری، تمامی حالات و شرایط را در نظر بگیرد. پیشرفت تکنولوژی و کامپوترهای شخصی به هنرمندان کمک شایانی کرده است تا طرز فکر و درونیات خود را توسط الگوریتمهای کامپیوتری بازتولید کنند و اثر جدیدی خلق کنند. الگوریتمهای هوش مصنوعی قدرت بسیار زیادی به ما میدهند تا بتوانیم تصورات خود را با مقیاس بسیار بزرگ از نظر حجم پردازشی تولید کنیم. امروزه با گسترش کاربردهای هوش مصنوعی و فیزیک دیجیتال در عرصه ی تولید محتوای خلاق، درهای جدیدی برای طراحان بازی های دیجیتال گشوده شده است. بهره گیری از این فناوری در ساخت بازی های جدی، برای ارتقای سطح کیفی و رفع محدودیت های موجود، بسیار موثر واقع شده است. مقاله ی حاضر با انجام مطالعاتی به بررسی امکان تولید خودکار موسیقی خلاقانه مطابق با درجه سختی بازی های رایانه ای با استفاده از الگوریتم گاوسی در هوش مصنوعی می پردازد.کليدواژه ها
موسیقی، هوش مصنوعی، تولید خودکار، مدل مخلوط گاوسیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مرضیه سادات مطلقی , 1399 , بررسی امکان تولید خلاقانه ی موسیقی متن بازی های رایانه ای با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر مدل مخلوط گاوسی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.