پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله بررسی امکان تولید خلاقانه ی موسیقی متن بازی های رایانه ای با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر مدل مخلوط گاوسی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

بررسی امکان تولید خلاقانه ی موسیقی متن بازی های رایانه ای با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر مدل مخلوط گاوسی

Investigating the possibility of creative music generation for computer games using AI-based Gaussian mixed model
نویسندگان :

بهنام علیزاده اشرفی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , کاظم پورالوار ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مرضیه سادات مطلقی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

هنر و در راس آن موسیقی، وسیله‌ای برای ابراز درونیات انسان است که از روحش تراوش می کند. هنر بخشی از وجود انسان است که حاصل آن می‌تواند از تمام ابعاد درونی انسان باشد؛ می‌تواند نتیجه‌ی یک احساس و یک فکر را با هم درآمیزد و موجودیت جدیدی خلق کند. اما مشکل این‌جاست که ذهن و فکر انسان محدود است و نمی‌تواند به هنگام خلق یک اثر هنری، تمامی حالات و شرایط را در نظر بگیرد. پیشرفت تکنولوژی و کامپوترهای شخصی به هنرمندان کمک شایانی کرده است تا طرز فکر و درونیات خود را توسط الگوریتم‌های کامپیوتری‌ بازتولید کنند و اثر جدیدی خلق کنند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی قدرت بسیار زیادی به ما می‌دهند تا بتوانیم تصورات خود را با مقیاس بسیار بزرگ از نظر حجم پردازشی تولید کنیم. امروزه با گسترش کاربردهای هوش مصنوعی و فیزیک دیجیتال در عرصه ی تولید محتوای خلاق، درهای جدیدی برای طراحان بازی های دیجیتال گشوده شده است. بهره گیری از این فناوری در ساخت بازی های جدی، برای ارتقای سطح کیفی و رفع محدودیت های موجود، بسیار موثر واقع شده است. مقاله ی حاضر با انجام مطالعاتی به بررسی امکان تولید خودکار موسیقی خلاقانه مطابق با درجه سختی بازی های رایانه ای با استفاده از الگوریتم گاوسی در هوش مصنوعی می پردازد‍‍‍.

کليدواژه ها

موسیقی، هوش مصنوعی، تولید خودکار، مدل مخلوط گاوسی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مرضیه سادات مطلقی , 1399 , بررسی امکان تولید خلاقانه ی موسیقی متن بازی های رایانه ای با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر مدل مخلوط گاوسی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
  • تاثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی شرکتهای ایرانی بر رشد آنها در بازار بین المللی
  • مدلسازی تاثیر ارزش ذینفعان بر نظام نوآوری فراملی یا بخشی در صنعت بازی رایانه ای
  • تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  • نقد و تحلیل فرهنگی بازی های رایانه ای (مطالعه موردی بازی زولا)
  • نقش ویژگی های بازی دیجیتالی و جنسیت در پیش بینی استعداد STEM دانش آموزان 12-10ساله شهر اصفهان
  • بررسی اثربخشی بازی‌ها‌‌‌‌ی رایانه‌ای بر تفکر انتقادی‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان پسر پایه ششم شهر کرج
  • Lenjoy بازی واقعیت افزوده باقابلیت پردازش دستورات صوتی و ارائه بازخورد فراشناختی جهت بهبود مهارت های زبان انگلیسی کودکان
  • بازی جست‌وجوگر برای تقویت توجه پایدار به‌منظور افزایش عملکرد ذهن آگاه
  • مقایسه کیفیت دوستی در دانش آموزان پسر با و بدون اعتیاد به بازی-های آنلاین مقطع دبیرستان شهر خرم آباد
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]