پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله چگونگی واكسيناسيون افراد در بازی جدی با مدل‌سازي مبتني بر گراف
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

چگونگی واكسيناسيون افراد در بازی جدی با مدل‌سازي مبتني بر گراف

How to vaccinate people in a serious game with graph-based modeling
نویسندگان :

محمدرضا محمدنژاد ( دانشگاه سمنان ) , مرتضی دری گیو ( دانشگاه سمنان ) , فرزین یغمایی ( دانشگاه سمنان )

دانلود فایل   

چکیده

بازي ري‌اكشن با هدف شبیه‌سازی نحوه انتقال ویروس کرونا در محیط دانشگاه طراحی شد. محیط دانشگاه در اين بازي جدي با مدل‌سازی مبتنی بر عامل و مدل انتشار ویروس کرونا بر اساس مدل مستعد بيماري، در معرض، آلوده و بهبود یافته شبیه‌سازی شد. در این پژوهش از مدل‌سازي مبتني بر گراف براي مدل‌سازي نحوه گسترش بيماري در فضاي بازي استفاده شده است. سپس به كمك الگوريتم‌های مركزيت درجه و مرکزیت بینابینی مهمترين افراد براي واكسينه شدن انتخاب شده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهد که انتخاب هدف‌های واکسن با مدل‌سازی مبتنی بر گراف نسبت به مدل سنتی بهبود داشته و می‌تواند رشد بیماری در جامعه را کاهش دهد.

کليدواژه ها

بازی جدی، SEIR ، کرونا، شبیه‌سازی، مدل‌سازی مبتنی بر گراف، مدل‌سازی مبتنی بر عامل

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مرتضی دری گیو , 1399 , چگونگی واكسيناسيون افراد در بازی جدی با مدل‌سازي مبتني بر گراف , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی بازی تعاملی رایانه ای برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی- احساسی کودکان پیش‌دبستانی مبتلا به الکسی تایمی
  • نرم‌افزار واقعیت مجازی بهیاد تقویت حافظه‌ی سالمندان با رویکرد سرگرمی
  • مصورسازی و مقایسه‌ی رفتارهای چشمی در حین خواندن متن با ژانرهای مختلف
  • بررسی رابطه وابستگی به بازی های رایانه ای با مشکلات روانشناختی در نوجوانان
  • بررسی تأثیر وجود روایت دربازی‌های کژوال بر میزان لذت و غوطه-وری بازیکنان
  • تحلیل زیبایی شناسانه بازی نورهود
  • نقد و تحلیل فرهنگی بازی های رایانه ای (مطالعه موردی بازی زولا)
  • کاربرد آزمون تشخیص شخصیت ریزوهادسون در پیشنهاد نوع بازی افزار و ژانر بازی به کاربران با استفاده از تحلیل همبستگی پیرسون
  • بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی
  • بررسی آموزش مفاهیم زبان تصویر مبتنی بر بازی های رایانه ای برای کودکان اوتیسم نمونه موردی، دایره رنگ
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]