چگونگی واكسيناسيون افراد در بازی جدی با مدلسازي مبتني بر گراف
How to vaccinate people in a serious game with graph-based modeling
نویسندگان :
محمدرضا محمدنژاد ( دانشگاه سمنان ) , مرتضی دری گیو ( دانشگاه سمنان ) , فرزین یغمایی ( دانشگاه سمنان )
چکیده
بازي رياكشن با هدف شبیهسازی نحوه انتقال ویروس کرونا در محیط دانشگاه طراحی شد. محیط دانشگاه در اين بازي جدي با مدلسازی مبتنی بر عامل و مدل انتشار ویروس کرونا بر اساس مدل مستعد بيماري، در معرض، آلوده و بهبود یافته شبیهسازی شد. در این پژوهش از مدلسازي مبتني بر گراف براي مدلسازي نحوه گسترش بيماري در فضاي بازي استفاده شده است. سپس به كمك الگوريتمهای مركزيت درجه و مرکزیت بینابینی مهمترين افراد براي واكسينه شدن انتخاب شدهاند. یافتهها نشان میدهد که انتخاب هدفهای واکسن با مدلسازی مبتنی بر گراف نسبت به مدل سنتی بهبود داشته و میتواند رشد بیماری در جامعه را کاهش دهد.کليدواژه ها
بازی جدی، SEIR ، کرونا، شبیهسازی، مدلسازی مبتنی بر گراف، مدلسازی مبتنی بر عاملکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مرتضی دری گیو , 1399 , چگونگی واكسيناسيون افراد در بازی جدی با مدلسازي مبتني بر گراف , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.