روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای
Social relationships within computer games
نویسندگان :
الناز حیدران مقدم ( دانشگاه هنراسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنراسلامی تبریز ) , صمد روحی ( دانشگاه هنراسلامی تبریز )
چکیده
روابط اجتماعی پایه و اساس زندگی روزمره بشر است. توسعه تکنیک هایی برای تحلیل چنین روابطی، توانایی بالایی در ساخت بازی هایی دارد که ما را بهتر درک می کنند و قادربه ایجاد محیط تعاملی برای ما در سطح اجتماعی هستند. بازیهای جدی، بازیهای تشویقی، بازیهای خبری اینها همه اصطلاحاتی است که برای بازیهایی استفاده میشود که به بازیکنان امکان میدهد از طریق بازی درک درستی از مسائل دنیای واقعی کسب کنند. بسیاری در این رده از بازیها با علل و موضوعات اجتماعی سروکار دارند. ادبیات تحقیق پیشرو در زمینه روانشناسی بازیها، بیشتر بر بازیهایی تمرکز دارد که سعی در بازآفرینی قوانین و دنیای واقعی انسانها در دنیای مجازی بازیهای رایانهای دارد. هدف از غوطهوری در چنین بازیهایی قطعاً روشن است. باید یک محیط واقعی حضوری، با تمام پیچیدگیهای تعاملات فنی و اجتماعی که معمولاً در آنجا وجود دارد، بازسازی شود. برخلاف دستآوردهای پیشین اکنون دیگر برقراری روابط اجتماعی محدود به بازیهای چندکاربره نیست میتوان گفت در تمامی بازیهای طراحی شده ردپایی از برقراری روابط اجتماعی در مقیاسها و به مقاصد مختلف دیده میشود. در تحقیق پیش رو، سعی شده است که اساس روابط اجتماعی و حضور آن در بازیهای رایانهای به عنوان عنصری کلیدی در طراحی بازیهای جدی و دیگر بازیها با رویکردهای رفتاری و روانشناسی و همچنین به عنوان عاملی در جهت نزدیکتر کردن جهان بازیها به جهان واقعی و باورپذیری بیشتر آنها، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.کليدواژه ها
بازی های رایانه ای، روابط اجتماعی، جامعه مجازی، تعامل مجازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:الناز حیدران مقدم , 1399 , روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.