پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای

Social relationships within computer games
نویسندگان :

الناز حیدران مقدم ( دانشگاه هنراسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنراسلامی تبریز ) , صمد روحی ( دانشگاه هنراسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

روابط اجتماعی پایه و اساس زندگی روزمره بشر است. توسعه تکنیک هایی برای تحلیل چنین روابطی، توانایی بالایی در ساخت بازی هایی دارد که ما را بهتر درک می کنند و قادربه ایجاد محیط تعاملی برای ما در سطح اجتماعی هستند. بازی‌های جدی، بازی‌های تشویقی، بازی‌های خبری این‌ها همه اصطلاحاتی است که برای بازی‌هایی استفاده می‌شود که به بازیکنان امکان می‌دهد از طریق بازی درک درستی از مسائل دنیای واقعی کسب کنند. بسیاری در این رده از بازی‌ها با علل و موضوعات اجتماعی سروکار دارند. ادبیات تحقیق پیش‌رو در زمینه روان‌شناسی بازی‌ها، بیش‌تر بر بازی‌هایی تمرکز دارد که سعی در بازآفرینی قوانین و دنیای واقعی انسان‌ها در دنیای مجازی بازی‌های رایانه‌ای دارد. هدف از غوطه‌وری در چنین بازی‌هایی قطعاً روشن است. باید یک محیط واقعی حضوری، با تمام پیچیدگی‌های تعاملات فنی و اجتماعی که معمولاً در آنجا وجود دارد، بازسازی شود. برخلاف دست‌آوردهای پیشین اکنون دیگر برقراری روابط اجتماعی محدود به بازی‌های چندکاربره نیست می‌توان گفت در تمامی بازی‌های طراحی شده رد‌پایی از برقراری روابط اجتماعی در مقیاس‌ها و به مقاصد مختلف دیده می‌شود. در تحقیق پیش رو، سعی شده است که اساس روابط اجتماعی و حضور آن در بازی‌های رایانه‌ای به عنوان عنصری کلیدی در طراحی بازی‌های جدی و دیگر بازی‌ها با رویکردهای رفتاری و روان‌شناسی و همچنین به عنوان عاملی در جهت نزدیک‌تر کردن جهان بازی‌ها به جهان واقعی و باورپذیری بیش‌تر آن‌ها، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کليدواژه ها

بازی های رایانه ای، روابط اجتماعی، جامعه مجازی، تعامل مجازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
الناز حیدران مقدم , 1399 , روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل و مقایسه نقش ادرادک، شخصیتی در داستان کافکا، نظریه فروید و بازی دث استرندینگ
  • تاثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی شرکتهای ایرانی بر رشد آنها در بازار بین المللی
  • پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
  • بررسی رابطه وابستگی به بازی های رایانه ای با مشکلات روانشناختی در نوجوانان
  • CALN چارچوب نظری علوم استفاده‌شده در تولید رویه‌ای محتوا
  • بررسی تأثیر وجود روایت دربازی‌های کژوال بر میزان لذت و غوطه-وری بازیکنان
  • نقش میانجی گری تکنیکهای تداعی عصبی شرطی و گمیگیشن (بازیهای) آموزشی بر پیشرفت توسعه واژگان در دانش آموزان ابتدایی
  • مروری بر روش های پردازش تصویر با تاکید بر شبکه های مولد رقابتی و کاربرد کارتونی سازی در فضای بازی های رایانه ای
  • معرفی بازاریابی اینترنتی و مدل های آن و مقایسه با بازاریابی سنتی در عصر حاضر
  • Possible Worlds theory and its application to videogames A case study of Life Is Strange
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]