پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله بررسی اثربخشی بازی‌ها‌‌‌‌ی رایانه‌ای بر تفکر انتقادی‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان پسر پایه ششم شهر کرج
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

بررسی اثربخشی بازی‌ها‌‌‌‌ی رایانه‌ای بر تفکر انتقادی‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان پسر پایه ششم شهر کرج

The effects of computer games on the critical thinking of sixth-grade male elementary students in Karaj
نویسندگان :

کیوان اسا ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

تفکر انتقادی را ‌می‌‌‌‌‌توان به سطوح بالای شناختی بلوم (تجزیه و تحلیل‌‌‌‌‌،‌‌‌‌ ‌‌‌‌ترکیب و ارزشیابی)مربوط دانست‌‌‌‌‌.‌‌‌‌ از آنجا که جوامع با شتاب تغییرات مواجه‌اند ‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان به توانایی‌ها‌‌‌‌ی نیاز دارند که بتوانند به وسیله آنها فراسوی محتوای کتاب‌ها‌‌‌‌ حرکت کرده و اطلاعات موجود را ارزیابی کنند‌‌‌‌‌. ‌‌‌‌هدف این پژوهش بررسی اثر بازی‌ها‌‌‌‌ی رایانه‌ای بر تفکر انتقادی‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان پسر پایه ششم شهرکرج است و پاسخ به این پرسش که ایا بازی‌ها‌‌‌‌ی رایانه‌ای‌می‌‌‌‌‌توانند بر تفکر انتقادی‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان پسر پایه ششم تاثیر مثبت داشته باشدیا خیر؟روش این پژوهش شبه ازمایشی با طرح پیش آزمون –پس ازمون باگروه کنترل است‌‌‌‌‌.‌‌‌‌‌.‌‌‌‌ ‌‌‌‌دراین پژوهش ‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان به دو گروه‌‌‌‌‌،‌‌‌‌ ‌‌‌‌آزمایش(15)نفرو کنترل(15)نفرتقسیم شدند مدت جلسات بازی رایانه‌ای تمدن 7‌‌‌‌‌،‌‌‌‌ ‌‌‌‌20 هفته هرهفته 2 جلسه یک ساعته به بازی پرداختند ابزار جمع‌‌‌‌‌آوری‌‌‌‌ اطلاعات ازمون تفکر انتقادی کالیفرنیا است پیش آزمون و پس آزمون برای دو گروه اجرا شد برای تحلیل آماری از نرم افزار spss استفاده شد یافته‌ها‌‌‌‌ی پژوهش نشان داد بازی‌ها‌‌‌‌ی رایانه‌ای بر تفکر انتقادی‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان تاثیر مثبتی داشته است‌‌‌‌‌. ‌‌‌‌

کليدواژه ها

تفکر انتقادی، بازی‌ها‌‌‌‌ی رایانه‌ای، فراشناخت‌‌‌‌‌. ‌‌‌‌

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
کیوان اسا , 1399 , بررسی اثربخشی بازی‌ها‌‌‌‌ی رایانه‌ای بر تفکر انتقادی‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان پسر پایه ششم شهر کرج , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها
  • مطالعه تطبیقی میان شاخصهای تربیتی والدین و شاخصهای نظام رده بندی بازیهای رایانه ای
  • تولید محتوای جدید بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از برنامه‌سازی احتمالاتی
  • تحلیل مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی با استفاده از روش SWOT با رویکرد بهینه‌سازی (نمونه موردی بازی Assassin s Creed Odyssey)
  • طراحی بازی موبایلی مبتنی بر واقعیت افزوده برای ارتقای حافظه فضایی در سالمندان مبتلا به دمانس
  • Designing an earthquake preparedness training curriculum by playing in a virtual reality environment
  • ارائه رویکردی برای ارزیابی علایم استرس با استفاده از داده های حسگری و داده های بازیهای رایانه ای
  • جلوه های تاثیر بازی های رایانه ای بر پیشگیری از بزهکاری اطفال ونوجوانان
  • بردیباز
  • Evaluate the effectiveness of the software a mobile application Kalcal on the learning for students with dyscalculia
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]