بررسی اثربخشی بازیهای رایانهای بر تفکر انتقادیدانشآموزان پسر پایه ششم شهر کرج
The effects of computer games on the critical thinking of sixth-grade male elementary students in Karaj
نویسندگان :
کیوان اسا ( آموزش و پرورش )
چکیده
تفکر انتقادی را میتوان به سطوح بالای شناختی بلوم (تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزشیابی)مربوط دانست. از آنجا که جوامع با شتاب تغییرات مواجهاند دانشآموزان به تواناییهای نیاز دارند که بتوانند به وسیله آنها فراسوی محتوای کتابها حرکت کرده و اطلاعات موجود را ارزیابی کنند. هدف این پژوهش بررسی اثر بازیهای رایانهای بر تفکر انتقادیدانشآموزان پسر پایه ششم شهرکرج است و پاسخ به این پرسش که ایا بازیهای رایانهایمیتوانند بر تفکر انتقادیدانشآموزان پسر پایه ششم تاثیر مثبت داشته باشدیا خیر؟روش این پژوهش شبه ازمایشی با طرح پیش آزمون –پس ازمون باگروه کنترل است.. دراین پژوهش دانشآموزان به دو گروه، آزمایش(15)نفرو کنترل(15)نفرتقسیم شدند مدت جلسات بازی رایانهای تمدن 7، 20 هفته هرهفته 2 جلسه یک ساعته به بازی پرداختند ابزار جمعآوری اطلاعات ازمون تفکر انتقادی کالیفرنیا است پیش آزمون و پس آزمون برای دو گروه اجرا شد برای تحلیل آماری از نرم افزار spss استفاده شد یافتههای پژوهش نشان داد بازیهای رایانهای بر تفکر انتقادیدانشآموزان تاثیر مثبتی داشته است. کليدواژه ها
تفکر انتقادی، بازیهای رایانهای، فراشناخت. کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:کیوان اسا , 1399 , بررسی اثربخشی بازیهای رایانهای بر تفکر انتقادیدانشآموزان پسر پایه ششم شهر کرج , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.