پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان

ٍThe effect of dependence on computer games on academic performance in students
نویسندگان :

شیدا جبل عاملی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ) , مهسا سیدقلعه ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد )

دانلود فایل   

چکیده

اهداف وابستگی به بازی های رایانه ای تاثیرات منفی زیادی بر ابعاد مختلف زندگی دانش آموزان دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود. روش تحقیق طرح پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر اصفهان در سال 1398 تشکیل می دادند. از جامعه مذکور تعداد 100 نفر به عنوان نمونه پژوهش به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه وابستگی بـه بـازي هـاي رایانـه اي (CGA)و پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور(EPT) بود. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 24 و روش آماری ضریب همبستگی پیرسون انجام گرفت. یافته های تحقیق طبق نتایج به دست آمده، بین وابستگی به بازی های رایانه ای و عملکرد تحصیلی رابطه معنادار منفی وجود داشت (05 0p<)، به طوری که با افزایش وابستگی به بازی های رایانه ای، میزان عملکرد تحصیلی کاهش پیدا کرده است. همچنین رابطه بین وابستگی به بازی های رایانه ای و همه زیرمقیاس های عملکرد تحصیلی شامل خودکارآمدی، تاثیرات هیجانی، برنامه ریزی، فقدان کنترل پیامد و انگیزش معنادار و منفی بود (05 0p<). در واقع با افزایش وابستگی به بازی های رایانه ای، میزان زیرمقیاس های عملکرد تحصیلی نیز کاهش یافته است. نتیجه گیری بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش، وابستگی زیاد به بازی های رایانه ای می تواند بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان تاثیر منفی داشته باشد. بنابراین باید با نظارت صحیح و مدیریت مدت زمان استفاده از بازی های رایانه ای، اثرات منفی آن بر حیطه تحصیلی و آموزشی را کاهش داد.

کليدواژه ها

بازی های رایانه ای، عملکرد تحصیلی، دانش آموزان، وابستگی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
شیدا جبل عاملی , 1399 , تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • Looking at Intergenerational Game Design through the Lens of Game Genres
  • تحلیل زیبایی شناسانه بازی نورهود
  • بازی های رایانه ای و کاربردهای آن در آموزش و یادگیری
  • DeepSkill یک چارچوب جهت رتبه‌بندی مهارت تیم‌ها در بازی‌های برخط چندنفره انبوه
  • پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
  • بازیکنان سایبورگ رابطه انسان و فناوری در مواجهه با بازی‌های ویدئویی
  • یادگیری واژگان زبان از طریق اپلیکشن تلفن همراه مطالعه موردی اپلیکیشن کوییزلت
  • تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها
  • به‌سوی شخصی‌سازی تبلیغات در بازی‌های ویدئویی
  • محلی‌سازی بازی‌های رایانه‌ای از منظر نظریۀ نظام‌ چندگانه و نظریۀ هدف‌مندی در مطالعات ترجمه
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]