تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها
Social Influences Analysis of Social Network with Data Visualization
نویسندگان :
فاطمه سیف ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , کوثر خالقی هیق ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , حدیث دایی اوغلی لیلی آباد ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , فرزانه عبداله ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )
چکیده
امروزه شبکه های اجتماعی پرکاربردترین و پرطرفدارترین رسانه جمعی شناخته می شوند. استفاده روزافزون شبکه اجتماعی آن را به رسانهای قدرتمند برای تبادل، انتقال پیام و اطلاعات، احساسات، علایق و نظرات تبدیل کرده است. شبکه اجتماعی بهعنوان موتور محرک تأثیرگذاری است و ارتباطجمعی در شبکه های اجتماعی مهم ترین و مؤثرترین ابزار تأثیرگذاری اجتماعی است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی با رویکرد کاربر پژوهی است که داده های جمع آوری شده از پایگاه آمار جهانی از میزان مصرف شبکه های اجتماعی در سال 2020 بهمنظور مصورسازی انجام شده است. تحلیل داده ها، ترسیم نقشه چگالی با کمک نرمافزارهای پراسسینگ و گفی نمایشدادهشده است. در سراسر جهان، کاربران علاقه زیادی به شبکه های اجتماعی داشتند و شبکه اجتماعی فیسبوک بیشترین مصرف و نقشه چگالی را به خود اختصاص داده است. بررسی شبکه-های اجتماعی نشان میدهد تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی روی کاربران بالاست. تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی، تابع عواملی چون زمان، احساسات، فرهنگ و محتوای اطلاعات اشتراک گذاری شده است. گسترش شبکه های اجتماعی، نشانگر درجه نفوذ، مرکزیت درجه و اثرگذاری قوی است.کليدواژه ها
کلمات کلیدی شبکه اجتماعی، تأثیر اجتماعی، مصورسازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:یونس سخاوت , 1399 , تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.