تأثیر ابعاد استراتژیک تجربه کاربر در بازیهای آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیکی
The Impact of Strategic Dimensions of User Experience in Online Games on Electronic world of mouth
نویسندگان :
قاسم اسلامی ( دانشگاه فردوسی مشهد ) , فرشاد قادری ( دانشگاه گیلان ) , مرضیه ادیب زاده ( دانشگاه فردوسی مشهد )
چکیده
امروزه روند رو به رشد تقاضای بازیهای رایانهای و بهویژه موبایلی، توسعهدهندههای بسیاری را به تولید و عرضة انواع مختلفی از این بازیها واداشته است. توسعهدهندههای بازی، ایدههای جذاب و مناسبی برای تولید بازیهای موبایل دارند اغلب توان طراحی این بازیها را دارند، اما مشکل اصلی، عرضة محصول و بازاریابی است که در این زمینه بازاریابی شفاهی الکترونیک میتواند بسیار کارگشا باشد. زیرا این بازیها در بستر اینترنت هستند و در دسترسترین ابزار برای بازاریابی بازیها این محصولات استفاده از بستر اینترنت است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ابعاد تجربه کاربر در بازیهای آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیک است. جامعه آماری پژوهش را کاربرانی که تجربه بازیهای موبایلی را دارند تشکیل میدهند. نتایج چنین حاصل میکند که ابعاد سهگانه تجربه کاربر بر مشارکت آنها در بازاریابی الکترونیکی بازیهای رایانههای تأثیر مثبت و معنی دارد. با توجه به این موضوع که تجربه لذت بیشترین تأثیر و بعدازآن به ترتیب تجربه عملکردی و تجربه اجتماعی تأثیرگذاری بیشتری داشتهاندکليدواژه ها
بازاریابی شفاهی بازیهای آنلاین، تجربه کاربر بازیهای آنلاین، تجربه عملکردی، تجربه لذت، تجربه اجتماعیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:قاسم اسلامی , 1399 , تأثیر ابعاد استراتژیک تجربه کاربر در بازیهای آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیکی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.