پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله Lenjoy بازی واقعیت افزوده باقابلیت پردازش دستورات صوتی و ارائه بازخورد فراشناختی جهت بهبود مهارت های زبان انگلیسی کودکان
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

Lenjoy بازی واقعیت افزوده باقابلیت پردازش دستورات صوتی و ارائه بازخورد فراشناختی جهت بهبود مهارت های زبان انگلیسی کودکان

Lenjoy an AR serious game with speech recognition and meta cognitive feedback feature for improvement of English language skills in children
نویسندگان :

فرشته علیزاده ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , کاظم پورالوار ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , بهنام علیزاده اشرفی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

آموزش در زندگی بشر نقشی بنیادی دارد. آموزش زبان انگلیسی بااینکه موضوعات حائز اهمیت در آموزش کودکان است، در اکثر موارد، به رسانه های تک‌بعدی موجود محدود می شود. فناوری های نوین، به‌صورت بالقوه شیوه های سنتی آموزش و یادگیری را تحت تأثیر خود قرار داده و طراحی و ایجاد محتوای آموزشی را از شیوه های سنتی و معمول به‌سوی شیوه های مدرن سوق می دهد. فن‌آوری واقعیت افزوده با پتانسیل های خود در به‌کارگیری عناصر چندرسانه ای و همچنین سهولت استفاده در حوزه های مختلف آموزشی درحال‌توسعه است. پژوهش حاضر با طراحی و توسعه یک بازی رایانه‌ای مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده، تأثیر آن را بر بهبود مهارت های یادگیری و حل مسئله زبان آموزان بررسی می‌کند. بازی Lenjoy متشکل از دو بخش آموزشی و تمرینی-رقابتی است. بخش آموزشی متشکل از صحنه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده است که باهدف یادگیری واژگان انگلیسی در موضوعات مختلف (حیوانات، میوه و اتومبیل) طراحی‌شده است. بخش تمرینی-رقابتی، متشکل از دو مینی-گیم (املایی و تلفظی) باقابلیت پردازش گفتار بوده و ارائه بازخوردهای فراشناختی همراه است. همچنین در طراحی بازی مسئله نگرانی والدین مبنی استفاده طولانی‌مدت از دستگاه‌های بر سلامت کودک آن‌ها لحاظ شد. در ادامه از اساتید فعال در حوزه بازی‌های رایانه ای و فنّاوری واقعیت مجازی نظرسنجی شد. نتیجه ی نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که بازی طراحی‌شده می‌تواند باقابلیت‌های خود، تأثیر مثبتی بر مهارت های چهارگانه یادگیری زبان دانش آموزان داشته باشد.

کليدواژه ها

بازی جدی، واقعیت افزوده، آموزش زبان انگلیسی، پردازش گفتار، بازخورد فرا شناختی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فرشته علیزاده , 1399 , Lenjoy بازی واقعیت افزوده باقابلیت پردازش دستورات صوتی و ارائه بازخورد فراشناختی جهت بهبود مهارت های زبان انگلیسی کودکان , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی رابطه وابستگی به بازی های رایانه ای با مشکلات روانشناختی در نوجوانان
  • بازی جست‌وجوگر برای تقویت توجه پایدار به‌منظور افزایش عملکرد ذهن آگاه
  • تاثیر جامعه شناختی بازی های رایانه ای بر کنشگری مناسب جوانان در جامعه
  • Designing an earthquake preparedness training curriculum by playing in a virtual reality environment
  • تحلیل اطلاعات فروش بازی‌های اپ استور با استفاده از مصورسازی هوشمند داده‌ها به‌منظور تولید بازی‌های جدید
  • بازیکنان سایبورگ رابطه انسان و فناوری در مواجهه با بازی‌های ویدئویی
  • بررسی ارتقاء سطح مهارت های بینایی در کودکان کم توان ذهنی با استفاده از بازی های جدی
  • بهبود تجربه کاربری با استفاده از فناوری های چندرسانه‌ای در موزه طراحی
  • الگوی ارتقای سلامت سالمندان مبتنی بر روش‌های بازی‌سازی
  • بازی های رایانه ای و کاربردهای آن در آموزش و یادگیری
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]