پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله بازی وارسازی در آموزش الگوریتم به دانش آموزان پایه دوم متوسطه اول
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

بازی وارسازی در آموزش الگوریتم به دانش آموزان پایه دوم متوسطه اول

Using Gamification for teaching algorithm to elementary highSchool students
نویسندگان :

رسول رمضانیان ( دانشگاه فردوسی ) , سیده مریم هاشمی زو ( دانشگاه فردوسی )

دانلود فایل   

چکیده

در این مقاله با استفاده از بازی وارسازی در آموزش برای آموزش الگوریتم به دانش‌آموزان دوم متوسطه اول یک ابزار بازی و بازی کارتی طراحی شده است تا بتوان مفاهیم الگوریتم را برای دانش آموزان دوره ابتدایی و اول متوسطه بدون نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی شرح داد. فرآیند طراحی بازی کارتی و ابزار بازی مبتنی بر «فرآیند پنج مرحله ای طراحی بازی وارسازی در آموزش» است، تا موجب اقدامات موفق در امر آموزش و انتقال مفاهیم الگوریتم به دانش آموزان باشد و بتواند، آنان را به سمت نتایج مطلوبی که همان آموزش الگوریتم است، سوق دهد. همچنین عناصر و اجزای تشکیل دهنده بازی کارتی و ابزار بازی طراحی شده بطور صحیح با چارچوب MDA و مفاهیم الگوریتم انطباق داده شده اند؛ تا باعث افزایش انگیزه، درگیری و حس لذت بدون احساس خستگی از آموزش در دانش آموزان شود. همچنین این امر، سبب بهبود توانایی های آنان در انجام عملیات محاسباتی الگوریتم یا یادگیری الگوریتم به عنوان مهارت جدید می شود.

کليدواژه ها

بازی وارسازی، بازی وارسازی در آموزش، آموزش الگوریتم

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رسول رمضانیان , 1399 , بازی وارسازی در آموزش الگوریتم به دانش آموزان پایه دوم متوسطه اول , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • کارکردهای بسترهای پخش زنده ی اینترنتی بازی های دیجیتال و نقش آنها در اقتصاد این صنعت، رشد خلاقیت و تولیدات مستقل(مطالعه ی موردی پلتفرم توییچ)
  • تاثیر جامعه شناختی بازی های رایانه ای بر کنشگری مناسب جوانان در جامعه
  • توسعه کارآفرینی در بازیهای رایانه ای از طریق داده کاوی در نیازسنجی بازار هدف
  • پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
  • بررسی ارتقاء سطح مهارت های بینایی در کودکان کم توان ذهنی با استفاده از بازی های جدی
  • اثربخشی نرم‌افزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان
  • بردیباز
  • بهینه سازی درتوسعه بازی برای بهبود عملکرد منابع سخت افزاری
  • محلی‌سازی بازی‌های رایانه‌ای از منظر نظریۀ نظام‌ چندگانه و نظریۀ هدف‌مندی در مطالعات ترجمه
  • بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]