بازی وارسازی در آموزش الگوریتم به دانش آموزان پایه دوم متوسطه اول
Using Gamification for teaching algorithm to elementary highSchool students
نویسندگان :
رسول رمضانیان ( دانشگاه فردوسی ) , سیده مریم هاشمی زو ( دانشگاه فردوسی )
چکیده
در این مقاله با استفاده از بازی وارسازی در آموزش برای آموزش الگوریتم به دانشآموزان دوم متوسطه اول یک ابزار بازی و بازی کارتی طراحی شده است تا بتوان مفاهیم الگوریتم را برای دانش آموزان دوره ابتدایی و اول متوسطه بدون نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی شرح داد. فرآیند طراحی بازی کارتی و ابزار بازی مبتنی بر «فرآیند پنج مرحله ای طراحی بازی وارسازی در آموزش» است، تا موجب اقدامات موفق در امر آموزش و انتقال مفاهیم الگوریتم به دانش آموزان باشد و بتواند، آنان را به سمت نتایج مطلوبی که همان آموزش الگوریتم است، سوق دهد. همچنین عناصر و اجزای تشکیل دهنده بازی کارتی و ابزار بازی طراحی شده بطور صحیح با چارچوب MDA و مفاهیم الگوریتم انطباق داده شده اند؛ تا باعث افزایش انگیزه، درگیری و حس لذت بدون احساس خستگی از آموزش در دانش آموزان شود. همچنین این امر، سبب بهبود توانایی های آنان در انجام عملیات محاسباتی الگوریتم یا یادگیری الگوریتم به عنوان مهارت جدید می شود.کليدواژه ها
بازی وارسازی، بازی وارسازی در آموزش، آموزش الگوریتمکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:رسول رمضانیان , 1399 , بازی وارسازی در آموزش الگوریتم به دانش آموزان پایه دوم متوسطه اول , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.