بررسی نقش واسط فرهنگ در رابطه بین بازاریابی بازیهای رایانهای و قصد خرید نسخههای جدید بازی
Investigating the role of culture interface in the relationship between marketing of computer games and the intention to buy new versions of the game
نویسندگان :
قاسم اسلامی ( دانشگاه فردوسی مشهد ) , فرشاد قادری ( دانشگاه گیلان ) , مهدی عباسیون ( دانشگاه فردوسی مشهد )
چکیده
امروزه شاهد افزایش تقاضای بازیهای رایانهای و رونق صنعت بازیهای رایانهای در کشور هستیم که این موضوع نشاندهنده قابلیتهای بسیار بالایی برای سرمایهگذاری و سودآوری در این بخش میباشد. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسط فرهنگ در رابطه بین بازاریابی بازیهای رایانهای و قصد خرید نسخه های جدید بازی میباشد. این پژوهش از نوع همبستگی است و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است. روایی محتوایی آن با نظر متخصصان، استادان دانشگاهی و کارشناسان خبره تأیید شد. پایایی ابزار با محاسبه آلفای کرونباخ در سطح مناسبی قرار داشت. به دلیل مشخص نبودن جامعه آماری تعداد 390 پرسشنامه از بین کاربران بازیهای رایانهای جامعه آماری پژوهش حاضر را تشکیل دادند و روش نمونهگیری در این پژوهش در دسترس بوده است. یافتههای پژوهش، پس از تحلیل مسیر نشان داد که بازاریابی بازیهای رایانهای بر فرهنگ و همچنین فرهنگ بر تمایل بهقصد خرید مجدد بازی اثر دارد این در حالی است که رابطه بین بازاریابی بازیهای رایانهای و قصد خرید نسخه جدید بازی نیز تایید شد.کليدواژه ها
بازیهای رایانهای ، قصد خرید نسخه جدید بازی، فرهنگ، بازاریابی بازیهای رایانهایکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:قاسم اسلامی , 1399 , بررسی نقش واسط فرهنگ در رابطه بین بازاریابی بازیهای رایانهای و قصد خرید نسخههای جدید بازی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.