تاثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی شرکتهای ایرانی بر رشد آنها در بازار بین المللی
The Impact of Internet Marketing Capabilities of Iranian Companies on Their Growth in the International Market
نویسندگان :
میلاد حسین خانی ( گروه مدیریت بازرگانی ، واحد کرمانشاه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه ، ایران ) , سید رضا حسنی ( گروه مدیریت بازرگانی ، واحد کرمانشاه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه ، ایران )
چکیده
امروزه اینترنت راهی برای بازاریابی و پیروزی بر رقبا در بازار بین المللی می یابد. لذا هدف از پژوهش حاضر شناسایی و سنجش رابطۀ قابلیت های بازاریابی اینترنتی شرکت های ایرانی و رشد آنها در بازار بین المللی می باشد. برای نیل به این هدف جهت بررسی این موضوع بر شرکت های موجود در کشور ایران تمرکز گردید. ابتدا با استفاده از فرمول کوکران از بین صد شرکت برتر ایران 80 شرکت با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. که از هر شرکت یک مدیر بازاریابی انتخاب گردید. روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق، پیمایشی مبتنی بر پرسشنامۀ استاندارد بوده است. در روش پیمایشی از تکنیک پرسشنامه استفاده شده است. و با نرم افزار spss به تحلیل و توصیف متغیرها و فرضیه های پژوهش پرداخته شد. نتایج حاصل از پژوهش بیانگر آن است که برای آزمون مدل به صورت تحلیل مسیر، اثرات مستقیم هر یک از متغیرهای «جهت گیری استراتژی بین المللی»، «دسترسی به اطلاعات»، «قابلیت های شبکه بین المللی» بر «رشد شرکت ها در بازار بین المللی» به ترتیب با بتای609 0، 199 0 و 168 0 بدست آمده است. ولی تأثیر متغیر قابلیت های بازاریابی اینترنتی به صورت غیر مستقیم بر رشد شرکت ها در بازار بین المللی به واسطۀ متغیرهای «جهت گیری استراتژی بین المللی»، «دسترسی به اطلاعات»، «قابلیت های شبکه بین المللی» دارای بتای 309 0 می باشد.کليدواژه ها
قابلیت های بازاریابی اینترنتی، بازار بین المللی، جهت گیری استراتژی بین المللی، دسترسی به اطلاعات، قابلیت های شبکه بین المللی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سید رضا حسنی , 1399 , تاثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی شرکتهای ایرانی بر رشد آنها در بازار بین المللی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.