پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال

Virtual art therapy and Improvement for hyperactive children
نویسندگان :

پریوش سلمانی ( دانشگاه آزاد ) , اصغر جوانی ( دانشگاه هنر اصفهان ) , پریسا دارویی ( دانشگاه هنر اصفهان ) , حامد آقاجانی کوپایی ( بنیاد فرزانگان محبت )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از مقاله حاظر، درک قابلیت استفاده از بازی رایانه ای در هنر درمانی برای بهبود اختلال لامسه کودکان بیش فعال می باشد. روش پاسخگویی به سئوالات و بررسی فرضیه ها، شبه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون، با گروه کنترل و روش تجزیه و تحلیل، کیفی-کمی می باشد. بیست کودک بیش فعال با اختلال لامسه، با میانگین سنی 5.6 برای گروه کنترل و 5.9 برای گروه آزمایش، به صورت تصادفی انتخاب شدند. پس از اجرای پرسشنامه بیش فعالی کانرز و پرسشنامه وضعیت حسی ، کودکان در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند.گروه آزمایش ابتدا در پنج جلسه، به کار با اپلیکیشن سفال درمانی و سپس در پنج جلسه بعدی، به کار با گل سفالگری پرداخت. در پس آزمون، با پرسشنامه وضعیت حسی، نتایج مورد بررسی قرار گرفتند. داده های حاصل با انجام آزمون های کولموگروف اسمیرنوف و تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. چون سطح معناداری (000 0) آزمون F در پس آزمون وضعیت حسی کمتر از 05 0 می باشد، لذا می توان نتیجه گرفت که بازي رایانه اي در سفال درمانی بر بهبود اختلال لامسه کودکان بیش فعال تاثیر مثبت دارد. لذا با 95 درصد اطمینان فرضیه تحقیق تایید می شود. با توجه به مجذور ایتای سهمی، هنردرمانی3 4 درصد از تغییرات وضعیت حسی کودکان بیش فعال را در گروه آزمایش تبیین می کند. بنابراین می توان از اپلیکیشن سفال درمانی که حاصل این پژوهش است، در این مسیر استفاده نمود.

کليدواژه ها

هنردرمانی، اختلال لامسه، بیش فعالی، بازی رایانه ای، سفال درمانی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
پریوش سلمانی , 1399 , هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی بازی تعاملی رایانه ای برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی- احساسی کودکان پیش‌دبستانی مبتلا به الکسی تایمی
  • تحلیل مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی با استفاده از روش SWOT با رویکرد بهینه‌سازی (نمونه موردی بازی Assassin s Creed Odyssey)
  • طراحی تعاملی معماری با استفاده از فناوری واقعیت مجازی
  • بررسی ظرفیت های رنگ در نگارگری ایرانی برای ساخت بازی های رایانه ای
  • مقایسه کیفیت دوستی در دانش آموزان پسر با و بدون اعتیاد به بازی-های آنلاین مقطع دبیرستان شهر خرم آباد
  • تأثیر ابعاد استراتژیک تجربه کاربر در بازی‌های آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیکی
  • نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات
  • ضررورت احترام به حقوق کودک در بازی های رایانه ای با بررسی قوانین و اسناد داخلی و بین المللی در خصوص کار کودک
  • جلوه های تاثیر بازی های رایانه ای بر پیشگیری از بزهکاری اطفال ونوجوانان
  • مطالعه مسکات روزانه و تاثیر آن در تبلیغات و شبکه های اجتماعی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]