پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال

Virtual art therapy and Improvement for hyperactive children
نویسندگان :

پریوش سلمانی ( دانشگاه آزاد ) , اصغر جوانی ( دانشگاه هنر اصفهان ) , پریسا دارویی ( دانشگاه هنر اصفهان ) , حامد آقاجانی کوپایی ( بنیاد فرزانگان محبت )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از مقاله حاظر، درک قابلیت استفاده از بازی رایانه ای در هنر درمانی برای بهبود اختلال لامسه کودکان بیش فعال می باشد. روش پاسخگویی به سئوالات و بررسی فرضیه ها، شبه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون، با گروه کنترل و روش تجزیه و تحلیل، کیفی-کمی می باشد. بیست کودک بیش فعال با اختلال لامسه، با میانگین سنی 5.6 برای گروه کنترل و 5.9 برای گروه آزمایش، به صورت تصادفی انتخاب شدند. پس از اجرای پرسشنامه بیش فعالی کانرز و پرسشنامه وضعیت حسی ، کودکان در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند.گروه آزمایش ابتدا در پنج جلسه، به کار با اپلیکیشن سفال درمانی و سپس در پنج جلسه بعدی، به کار با گل سفالگری پرداخت. در پس آزمون، با پرسشنامه وضعیت حسی، نتایج مورد بررسی قرار گرفتند. داده های حاصل با انجام آزمون های کولموگروف اسمیرنوف و تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. چون سطح معناداری (000 0) آزمون F در پس آزمون وضعیت حسی کمتر از 05 0 می باشد، لذا می توان نتیجه گرفت که بازي رایانه اي در سفال درمانی بر بهبود اختلال لامسه کودکان بیش فعال تاثیر مثبت دارد. لذا با 95 درصد اطمینان فرضیه تحقیق تایید می شود. با توجه به مجذور ایتای سهمی، هنردرمانی3 4 درصد از تغییرات وضعیت حسی کودکان بیش فعال را در گروه آزمایش تبیین می کند. بنابراین می توان از اپلیکیشن سفال درمانی که حاصل این پژوهش است، در این مسیر استفاده نمود.

کليدواژه ها

هنردرمانی، اختلال لامسه، بیش فعالی، بازی رایانه ای، سفال درمانی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
پریوش سلمانی , 1399 , هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • سیاست جنائی تقنینی ایران در قبال نقض حقوق کودک درحوزۀ بازی های رایانه ای
  • تاثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی شرکتهای ایرانی بر رشد آنها در بازار بین المللی
  • تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • محلی‌سازی بازی‌های رایانه‌ای از منظر نظریۀ نظام‌ چندگانه و نظریۀ هدف‌مندی در مطالعات ترجمه
  • مقایسه کیفیت دوستی در دانش آموزان پسر با و بدون اعتیاد به بازی-های آنلاین مقطع دبیرستان شهر خرم آباد
  • مروری بر روش های پردازش تصویر با تاکید بر شبکه های مولد رقابتی و کاربرد کارتونی سازی در فضای بازی های رایانه ای
  • نقش میانجی گری تکنیکهای تداعی عصبی شرطی و گمیگیشن (بازیهای) آموزشی بر پیشرفت توسعه واژگان در دانش آموزان ابتدایی
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • فرآسا بازی جدی بیوفیدبک مبتنی بر اصول درمانی شناختی-رفتاری با هدف کاهش استرس و اضطراب
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]