پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی یک بررسی جامعه شناختی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی یک بررسی جامعه شناختی

Experience of Mobile phone Gaming in a Traditional Society A Sociological Analysis
نویسندگان :

سیدکمال الدین موسوی ( دانشگاه کاشان )

دانلود فایل   

چکیده

پژوهش حاضر یک پیمایش اجتماعی است که به موضوع تجربه بازی های موبایلی در شهر کاشان در سال 1397 می پردازد. جامعه آماریِ پژوهش را 304161 نفر شهروندان کاشانی بر اساس نتایج سرشماری سال 1395 تشکیل می دهند که از این میان 395 نفر به عنوان جمعیت نمونه تعیین و به شیوه نمونه گیری خوشه ای بررسی شده اند. نتایج بدست آمده حاکی است جامعه مورد مطالعه زمان زیادی را به بازی های موبایلی اختصاص نداده و عموما کمتر از یک ساعت در روز بازی می کنند. در این میان، بازیهای سرگرمی دونفره، در بین مرد ها و بازی های مهارت و خلاقیت و سلامت در بین زن ها پر طرفدارند. همچنین، تنها 22.5% پاسخگویان از بازیهای موبایلی با محتوای آسیب رسان استفاده می کنند. پسران نوجوان دبیرستانی، جوانان دانشجو، ومردان شاغل در مشاغل فنی حرفه ای بیش ازبقیه گروهها، و متقابلا مربیان و معلمان مرد، زنان شاغل در مشاغل فنی حرفه ای و زنان بیوه یا مطلقه کمتر از بقیه گروههای اجتماعی در معرض محتوای آسیب رسان بازی های موبایلی قرار دارند.

کليدواژه ها

واژگان کلیدی اوقات فراغت،گذران فراغت خلاقانه، بازی موبایلی، محتوای آسیب رسان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سیدکمال الدین موسوی , 1399 , تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی یک بررسی جامعه شناختی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • فرآسا بازی جدی بیوفیدبک مبتنی بر اصول درمانی شناختی-رفتاری با هدف کاهش استرس و اضطراب
  • روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای
  • تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  • بررسی تأثیر وجود روایت دربازی‌های کژوال بر میزان لذت و غوطه-وری بازیکنان
  • تحلیل حقوقی ضمان درک در نرم افزارها و بازی های رایانه ای در حقوق ایران، فرانسه و کنوانسیون بیع بین المللی 1980
  • Immersion and Interactivity in FMVs Where Movies and Videogames Become One
  • بررسی تأثیرات واقعیت مجازی بر کاربر بازیهای رایانهای ورزشی و توانبخشی
  • ارائه یک روش ایجاد توازن در حلقه اقتصادی بازی های رایانه ای موبایلی به منظور افزایش درآمدزایی
  • تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال
  • تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]