تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی یک بررسی جامعه شناختی
Experience of Mobile phone Gaming in a Traditional Society A Sociological Analysis
نویسندگان :
سیدکمال الدین موسوی ( دانشگاه کاشان )
چکیده
پژوهش حاضر یک پیمایش اجتماعی است که به موضوع تجربه بازی های موبایلی در شهر کاشان در سال 1397 می پردازد. جامعه آماریِ پژوهش را 304161 نفر شهروندان کاشانی بر اساس نتایج سرشماری سال 1395 تشکیل می دهند که از این میان 395 نفر به عنوان جمعیت نمونه تعیین و به شیوه نمونه گیری خوشه ای بررسی شده اند. نتایج بدست آمده حاکی است جامعه مورد مطالعه زمان زیادی را به بازی های موبایلی اختصاص نداده و عموما کمتر از یک ساعت در روز بازی می کنند. در این میان، بازیهای سرگرمی دونفره، در بین مرد ها و بازی های مهارت و خلاقیت و سلامت در بین زن ها پر طرفدارند. همچنین، تنها 22.5% پاسخگویان از بازیهای موبایلی با محتوای آسیب رسان استفاده می کنند. پسران نوجوان دبیرستانی، جوانان دانشجو، ومردان شاغل در مشاغل فنی حرفه ای بیش ازبقیه گروهها، و متقابلا مربیان و معلمان مرد، زنان شاغل در مشاغل فنی حرفه ای و زنان بیوه یا مطلقه کمتر از بقیه گروههای اجتماعی در معرض محتوای آسیب رسان بازی های موبایلی قرار دارند.کليدواژه ها
واژگان کلیدی اوقات فراغت،گذران فراغت خلاقانه، بازی موبایلی، محتوای آسیب رسانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سیدکمال الدین موسوی , 1399 , تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی یک بررسی جامعه شناختی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.