تاثیر جامعه شناختی بازی های رایانه ای بر کنشگری مناسب جوانان در جامعه
The sociological effects of computer games on appropariate youth activism at the community level
نویسندگان :
امیرحسین روزبهانی ( دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان )
چکیده
بررسی اثر بازی های رایانه ای بر سازگاری،روابط اجتماعی،میزان فعالیت ها و سرگرمی جمعی،میزان رابطه با خانواده و میزان خشونت هدف و سایر جنبه ها هدف این پژوهش می باشد.روش پژوهش،کیفی از نوع تحلیل محتوا،که شامل مراحل تعریف واحد تحلیل(پاراگراف)،کاهش داده ها،استفاده از نظام مقوله بندی قیاسی،اصلاح نظام مقوله بندی، و یک طرح کد گذاری قیاسی بر اساس داده ها و ارائه گزارش از داده های کیفی بوده است. حوزه پژوهش در این مطالعه،شامل کلیه کتب،منابع و مکتوبات چاپی و دیجیتالی در دسترس،پیرامون تاثیرات جامعه شناختی بازی های رایانه ای بر کنشگری مناسب جوانان در سطح جامعه می باشد.برای استخراج پاراگراف های مرتبط،از شیوه فیش برداری از کتب و منابع استفاده گردیده است.روش تجزیه و تحلیل اطلاعات کدگذاری موضوعی بوده که طی سه مرحله کدگذاری باز،محوری و گزینشی انجام شد.نتایج پژوهش نشان داد که بازی های رایانه ای اثر سوءدارد اما عده ای با این نظر مخالفند و معتقدند که نه تنها بازی های رایانه ای ارتباطی با این موارد ندارد،بلکه دسته ای دیگر از پژوهش ها نشان میدهد بازی های رایانه ای تعاملات اجتماعی را افزایش میدهد،دوستی ها را تقویت میکند و ابزاری برای تخلیه هیجانی و ایجاد حس اعتماد به نفس می باشد.کليدواژه ها
بازی های رایانه ای،جامعه شناختی،کنشگری جوانان،جامعهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1399 , تاثیر جامعه شناختی بازی های رایانه ای بر کنشگری مناسب جوانان در جامعه , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.