پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله بازیکنان سایبورگ رابطه انسان و فناوری در مواجهه با بازی‌های ویدئویی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

بازیکنان سایبورگ رابطه انسان و فناوری در مواجهه با بازی‌های ویدئویی

Cyborg Players Human-Technology Relationship in Video games
نویسندگان :

ریحانه رفیع زاده اخویان ( دانشگاه الزهرا ) , میترا معنوی راد ( دانشگاه الزهرا )

دانلود فایل   

چکیده

بازی‌های ویدئویی گونه‌های هنر جدید مبتنی بر فناوری هستند که با برخورداری از ویژگی‌های تعامل و غوطه‌وری، چارچوب‌های زیبایی‌شناسی خاص خود را می‌طلبند. نظریه‌پردازان فلسفه تکنولوژی با رویکردهای مختلفی به شناخت نقش فناوری بر ادراک و رفتار کاربران آن‌ها پرداخته‌اند که از آن جمله کاربست رویکردهای فرهنگی و تبیین نسبت‌های چهارگانه انسان با فناوری توسط دون آیدی است. در این مقاله بر پایه نظرات دون آیدی صورت‌بندی‌های جدیدِ بیانگر نسبت انسان با فناوری در مواجهه با بازی‌های ویدئویی موردتوجه قرار می‌گیرد. بازیکنان بازی‌های ویدئویی در تجربه این بازی‌ها، وارد رابطه غوطه‌وری با فناوری می‌شوند که در آن، خود فناوری دارای قصدیت نسبت به بازیکن است. با پوشش دستگاه‌های بازی بر داده‌های حسی بدن‌های بازیکنان با فناوری تلفیق می‌یابند. این بدن‌های ترکیبی – ساخته شده از بازیکن و دستگاه بازی- سازنده موجودیت تازه‌ای دربازی‌های ویدئویی یعنی سایبورگ هستند. بازیکن سایبورگ، در ارتباط با فناوری قرار نمی‌گیرد بلکه موجودیت تازه‌ای است که با فناوری متحد می‌شود و در جهان بازی معنا می‌یابد.

کليدواژه ها

بازی های ویدئویی، دون آیدی، سایبورگ، غوطه وری، بازیکن.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ریحانه رفیع زاده اخویان , 1399 , بازیکنان سایبورگ رابطه انسان و فناوری در مواجهه با بازی‌های ویدئویی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها
  • تاثیر جامعه شناختی بازی های رایانه ای بر کنشگری مناسب جوانان در جامعه
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • طراحی تعاملی معماری با استفاده از فناوری واقعیت مجازی
  • تقویت توجه مداوم و انتخابی با استفاده از بازی های رایانه ای جدی برای کودکان گروه سنی ب
  • طراحی بازی تعاملی رایانه ای برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی- احساسی کودکان پیش‌دبستانی مبتلا به الکسی تایمی
  • بررسی ارتقاء سطح مهارت های بینایی در کودکان کم توان ذهنی با استفاده از بازی های جدی
  • بررسی تأثیر وجود روایت دربازی‌های کژوال بر میزان لذت و غوطه-وری بازیکنان
  • بررسی امکان تولید خلاقانه ی موسیقی متن بازی های رایانه ای با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر مدل مخلوط گاوسی
  • پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]