پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله Possible Worlds theory and its application to videogames A case study of Life Is Strange
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

Possible Worlds theory and its application to videogames A case study of Life Is Strange

Possible Worlds theory and its application to videogames A case study of Life Is Strange
نویسندگان :

سید سجاد حسینی ( دانشگاه فردوسی مشهد ) , زهره نقندری تائبی ( دانشگاه فردوسی مشهد ) , رقیه فارسی ( دانشگاه نیشابور )

دانلود فایل   

چکیده

Dontnod Entertainment s episodic adventure video game Life Is Strange got published for PC PS4 PS3 and Xbox One in 2015.The nonlinear narrative line of Life Is Strange denotes similar narrative strategies employed by forking path narrative for projecting different possible worlds. Exploring the literary narrative potential of this video game can help to clarify the dispute between ludology and narratology. Benefiting from Ryan s theory of Possible Worlds this study displays similarities between this video game and multi-narrated fictional works. Based on Ryan s theory a fictional work is considered like a universe that projects different possible worlds. Analyzing one of the major choices of the video game the paper explains in what ways the player s decisions can alter the storyline. The paper concludes that the multi-layered narration of Life Is Strange allows the player to create different game worlds. The active role of the player in the process of narrating the story indicates that in Life Is Strange literary aspects can play an essential role and form the core of the video game.

کليدواژه ها

Video Game Possible Worlds Theory Life Is Strange Narrative Fiction

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهره نقندری تائبی , 1399 , Possible Worlds theory and its application to videogames A case study of Life Is Strange , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی ارتقاء سطح مهارت های بینایی در کودکان کم توان ذهنی با استفاده از بازی های جدی
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • بررسی اثربخشی بازی‌ها‌‌‌‌ی رایانه‌ای بر تفکر انتقادی‌‌‌‌‌دانش‌آموز‌‌‌‌ان پسر پایه ششم شهر کرج
  • نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات
  • تأثیر ابعاد استراتژیک تجربه کاربر در بازی‌های آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیکی
  • رسمدا ایجاد جلوه های بصری با دنبال کردن صدا در محیط سه بعدی مجازی
  • معرفی بازاریابی اینترنتی و مدل های آن و مقایسه با بازاریابی سنتی در عصر حاضر
  • بازی سازی ابری بر مبنای تکنولوژی بیت تورنت
  • سیاست جنائی تقنینی ایران در قبال نقض حقوق کودک درحوزۀ بازی های رایانه ای
  • بررسی تأثیر وجود روایت دربازی‌های کژوال بر میزان لذت و غوطه-وری بازیکنان
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]