پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال

Analysis of gamification elements based on user experience in language learning software for children from 8 to 10 years old
نویسندگان :

مرجان بهروزپور باغمیشه ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , کاظم پورالوار ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , فاطمه رضایی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

در دنیای امروز که دنیای ارتباط، پیشرفت تکنولوژی و ارتباط بین تمدن ها و زبان ها است میتوان با مطالعه بیشتر و طراحی محیط مناسب تر برای کودکان این تعامل زبانی را افزایش داد، پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل المان های بازی وار سازی بر اساس تجربه کاربری جهت سنجش میزان علاقه و انگیزه در میان کاربران با استفاده از این المان ها طراحی و مورد مطالعه قرار گرفت. این مطالعه با بررسی کتابخانه ای منابع و مقالات انگلیسی و فارسی انجام گرفت و در نهایت، یک بازی در پلتفرم اندروید و بر اساس نتایج تحقیقات موجود و با استفاده از محیط یونیتی(Unity) و زبان سی شارپ (C#) برای کودکان طراحی گردید. کودک با طی مراحل مختلف که از دروس ساده تر به دروس دشوارتر بود و همچنین با در نظر گرفتن المان های بازی وار سازی از جمله توجه به میزان پیشرفت کودکان دیگر، دریافت جایزه و نشان در صورت انجام صحیح بازی و ... مورد بررسی قرار گرفت. المان های بازی وار سازی در 25 برنامه کاربردی محبوب یادگیری زبان ویژه کودکان که قابل اجرا در گوشی های هوشمند بودند به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفت. مشاهده شد که در این بازی ها یا از المان های بازی وارسازی استفاده نشده است یا در برخی موارد از حداقل این المان ها استفاده شده است. به نظر می رسد که در بازی طراحی شده المان های بازی وارسازی مورد نظر بتوانند انگیزه، علاقه، میزان خلاقیت و آموزش زبان انگلیسی در میان کودکان 8 تا 10 سال را افزایش دهند.

کليدواژه ها

المان ، بازی وارسازی، تجربه کاربری، آموزش زبان، کودکان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مرجان بهروزپور باغمیشه , 1399 , تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بردیباز
  • چگونگی واكسيناسيون افراد در بازی جدی با مدل‌سازي مبتني بر گراف
  • توسعه کارآفرینی در بازیهای رایانه ای از طریق داده کاوی در نیازسنجی بازار هدف
  • مؤلفه‌های طراحی بازی رایانه‌ای به‌منظور اثرگذاری بر هویت بازیکن نوجوان
  • بازی های رایانه ای و کاربردهای آن در آموزش و یادگیری
  • هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال
  • کاربرد آزمون تشخیص شخصیت ریزوهادسون در پیشنهاد نوع بازی افزار و ژانر بازی به کاربران با استفاده از تحلیل همبستگی پیرسون
  • رسمدا ایجاد جلوه های بصری با دنبال کردن صدا در محیط سه بعدی مجازی
  • ارائه رویکردی برای ارزیابی علایم استرس با استفاده از داده های حسگری و داده های بازیهای رایانه ای
  • فرآسا بازی جدی بیوفیدبک مبتنی بر اصول درمانی شناختی-رفتاری با هدف کاهش استرس و اضطراب
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]