پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال

Analysis of gamification elements based on user experience in language learning software for children from 8 to 10 years old
نویسندگان :

مرجان بهروزپور باغمیشه ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , کاظم پورالوار ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , فاطمه رضایی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

در دنیای امروز که دنیای ارتباط، پیشرفت تکنولوژی و ارتباط بین تمدن ها و زبان ها است میتوان با مطالعه بیشتر و طراحی محیط مناسب تر برای کودکان این تعامل زبانی را افزایش داد، پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل المان های بازی وار سازی بر اساس تجربه کاربری جهت سنجش میزان علاقه و انگیزه در میان کاربران با استفاده از این المان ها طراحی و مورد مطالعه قرار گرفت. این مطالعه با بررسی کتابخانه ای منابع و مقالات انگلیسی و فارسی انجام گرفت و در نهایت، یک بازی در پلتفرم اندروید و بر اساس نتایج تحقیقات موجود و با استفاده از محیط یونیتی(Unity) و زبان سی شارپ (C#) برای کودکان طراحی گردید. کودک با طی مراحل مختلف که از دروس ساده تر به دروس دشوارتر بود و همچنین با در نظر گرفتن المان های بازی وار سازی از جمله توجه به میزان پیشرفت کودکان دیگر، دریافت جایزه و نشان در صورت انجام صحیح بازی و ... مورد بررسی قرار گرفت. المان های بازی وار سازی در 25 برنامه کاربردی محبوب یادگیری زبان ویژه کودکان که قابل اجرا در گوشی های هوشمند بودند به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفت. مشاهده شد که در این بازی ها یا از المان های بازی وارسازی استفاده نشده است یا در برخی موارد از حداقل این المان ها استفاده شده است. به نظر می رسد که در بازی طراحی شده المان های بازی وارسازی مورد نظر بتوانند انگیزه، علاقه، میزان خلاقیت و آموزش زبان انگلیسی در میان کودکان 8 تا 10 سال را افزایش دهند.

کليدواژه ها

المان ، بازی وارسازی، تجربه کاربری، آموزش زبان، کودکان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مرجان بهروزپور باغمیشه , 1399 , تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر ابعاد استراتژیک تجربه کاربر در بازی‌های آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیکی
  • تحلیل مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی با استفاده از روش SWOT با رویکرد بهینه‌سازی (نمونه موردی بازی Assassin s Creed Odyssey)
  • بررسی طراحی شخصیت بازی های آموزشی رایانه ای تولید ایران برای کودکان 4 تا 6 سال
  • CALN چارچوب نظری علوم استفاده‌شده در تولید رویه‌ای محتوا
  • پسامدرنیسم و بازی های رایانه ای محبوب
  • تولید محتوای جدید بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از برنامه‌سازی احتمالاتی
  • تاثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی شرکتهای ایرانی بر رشد آنها در بازار بین المللی
  • مطالعه تطبیقی میان شاخصهای تربیتی والدین و شاخصهای نظام رده بندی بازیهای رایانه ای
  • مطالعه ی شیوه های میانجیگری مادران بر مصرف محتوای آنلاین کودکان
  • تحلیل ویژگی های زبانی و پیرازبانی نشانه نوشت در آثار ژانر کلمه ای و اطلاعات عمومی هشتمین جشنوارۀ بازی های ویدئویی ایران
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]