تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال
Analysis of gamification elements based on user experience in language learning software for children from 8 to 10 years old
نویسندگان :
مرجان بهروزپور باغمیشه ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , کاظم پورالوار ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , فاطمه رضایی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )
چکیده
در دنیای امروز که دنیای ارتباط، پیشرفت تکنولوژی و ارتباط بین تمدن ها و زبان ها است میتوان با مطالعه بیشتر و طراحی محیط مناسب تر برای کودکان این تعامل زبانی را افزایش داد، پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل المان های بازی وار سازی بر اساس تجربه کاربری جهت سنجش میزان علاقه و انگیزه در میان کاربران با استفاده از این المان ها طراحی و مورد مطالعه قرار گرفت. این مطالعه با بررسی کتابخانه ای منابع و مقالات انگلیسی و فارسی انجام گرفت و در نهایت، یک بازی در پلتفرم اندروید و بر اساس نتایج تحقیقات موجود و با استفاده از محیط یونیتی(Unity) و زبان سی شارپ (C#) برای کودکان طراحی گردید. کودک با طی مراحل مختلف که از دروس ساده تر به دروس دشوارتر بود و همچنین با در نظر گرفتن المان های بازی وار سازی از جمله توجه به میزان پیشرفت کودکان دیگر، دریافت جایزه و نشان در صورت انجام صحیح بازی و ... مورد بررسی قرار گرفت. المان های بازی وار سازی در 25 برنامه کاربردی محبوب یادگیری زبان ویژه کودکان که قابل اجرا در گوشی های هوشمند بودند به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفت. مشاهده شد که در این بازی ها یا از المان های بازی وارسازی استفاده نشده است یا در برخی موارد از حداقل این المان ها استفاده شده است. به نظر می رسد که در بازی طراحی شده المان های بازی وارسازی مورد نظر بتوانند انگیزه، علاقه، میزان خلاقیت و آموزش زبان انگلیسی در میان کودکان 8 تا 10 سال را افزایش دهند.کليدواژه ها
المان ، بازی وارسازی، تجربه کاربری، آموزش زبان، کودکانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مرجان بهروزپور باغمیشه , 1399 , تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.