بررسی آموزش مفاهیم زبان تصویر مبتنی بر بازی های رایانه ای برای کودکان اوتیسم نمونه موردی، دایره رنگ
A Study of Teaching Video Concepts Based on Computer Games for Children with Autism A Case Study Color Circle
نویسندگان :
مریم مطلقی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , حسام ساکیان محمدی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )
چکیده
کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم، در مقایسه بادیگران درک متفاوت تری از دنیای پیرامون خود دارند و در شناخت ابتدایی ترین و ساده ترین عناصر بصری اطرافشان دچار ضعف هستند. یکی از دغدغه های اساسی متخصصان و والدین ایشان، مسئله ی آموزش به آنها می باشد. زیرا این کودکان در برقراری ارتباط با معلم، والدین و حتی همسالان خود دچار مشکل اند و همین امر باعث جدا شدن آن ها از جامعه شده است. امروزه با گسترش تکنولوژی و ورود بازی های جدی به عرصه ی درمان و آموزش، می توان آموزش را به شیوه ای متفاوت از حضور در کلاس های درس و کلینیک ها تجربه کرد. همین امر باعث شده تا طراحان بازی های دیجیتال در راستای رفع این نیاز ها، آموزش را در قالب فعالیتی سرگرم کننده به این کودکان ارائه دهند. در پروژه حاضر، با انجام مطالعاتی در حوزه علوم شناختی و روانشناسی و رفع مشکلات موجود در آموزش رنگ به کودکان اوتیسم، به طراحی بازی با سناریوی مشخص و ویژگی های مربوط به آموزش این دسته از کودکان، در جهت کمک به یادگیری رنگ برای کودکان اوتیسم ، پرداخته شده است. درجه سختی با توجه به مهارت کودک، شخصی سازی می شود. و سیستمی برای ذخیره سازی و پردازش داده های مربوط به تعامل بازیکن جهت پردازش های بعدی توسط متخصصین، در نظر گرفته شده است.کليدواژه ها
آموزش مجازی، بازی های رایانه ای، آموزش رنگ، کودکان اوتیسمکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مریم مطلقی , 1399 , بررسی آموزش مفاهیم زبان تصویر مبتنی بر بازی های رایانه ای برای کودکان اوتیسم نمونه موردی، دایره رنگ , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.