پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله نقش ویژگی های بازی دیجیتالی و جنسیت در پیش بینی استعداد STEM دانش آموزان 12-10ساله شهر اصفهان
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

نقش ویژگی های بازی دیجیتالی و جنسیت در پیش بینی استعداد STEM دانش آموزان 12-10ساله شهر اصفهان

The Role of Digital Games Features & Gender in Prediction of 10-12 Years Old Students in STEM talent
نویسندگان :

منصوره بهرامی پور اصفهانی ( دانشگاه ازاد اصفهان(خوراسگان) ) , سیده فاطمه حسینی ( دانشگاه ازاد اصفهان(خوراسگان) )

دانلود فایل   

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی نقش ویژگی های بازی دیجیتالی و جنسیت در پیش بینی استعداد STEM )علوم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات) دانش آموزان 12-10ساله، انجام شد.روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان 12-10ساله شهر اصفهان در سال تحصیلی 98-99 بود. تعداد 200دانش آموز (100دختر و 100 پسر ) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند.ابزار پژوهش شامل آزمون تیمز (2011)و بازی رایانه ای تتریس (2012)بود .جهت تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد ویژگیهای بازی دیجیتالی پیش بینی کننده استعداد STEM دانش آموزان پسر بود ولی در دختران پیش بین مناسبی نبود. در بررسی نوع جنسیت و استعدادSTEM ، در نمونه مورد بررسی، پسران در مهارتهای علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی STEM نسبت به دختران نمرات بیشتری کسب کردند. در نتیجه پیشنهاد می شود برنامه سازان مطالب درسی را در قالب بازیها گنجانده و باعث شکوفایی بیشتر آنها در استعدادها و مهارتهای فردی شوند و همچنین علاوه بر آشناسازی کامل معلمان با این نوع برنامه ها، در آموزشهای درسی روزانه، استفاده از این بازیها جایگاه مناسب تري پیدا کند.

کليدواژه ها

بازیهای دیجیتالی، جنسیت ،استعداد STEM (علوم ،تکنولوژی ،مهندسی ،ریاضیات)

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
منصوره بهرامی پور اصفهانی , 1399 , نقش ویژگی های بازی دیجیتالی و جنسیت در پیش بینی استعداد STEM دانش آموزان 12-10ساله شهر اصفهان , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بهبود تجربه کاربری با استفاده از فناوری های چندرسانه‌ای در موزه طراحی
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • مدل‌سازی تاثیر ارزش ذینفعان بر نظام نوآوری فراملی یا بخشی‏‫ در صنعت بازیهای رایانه ای (بارویکرد PLS، در مرتبه دوم و کلی سازه ها)
  • طراحی بازی موبایلی مبتنی بر واقعیت افزوده برای ارتقای حافظه فضایی در سالمندان مبتلا به دمانس
  • Designing an earthquake preparedness training curriculum by playing in a virtual reality environment
  • مؤلفه‌های طراحی بازی رایانه‌ای به‌منظور اثرگذاری بر هویت بازیکن نوجوان
  • مصورسازی و مقایسه‌ی رفتارهای چشمی در حین خواندن متن با ژانرهای مختلف
  • یادگیری زبانهای خارجی با تلفن همراه، نمونه ای از اپلیکیشن دولینگو
  • تقویت توجه مداوم و انتخابی با استفاده از بازی های رایانه ای جدی برای کودکان گروه سنی ب
  • بررسی ارتقاء سطح مهارت های بینایی در کودکان کم توان ذهنی با استفاده از بازی های جدی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]