پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله تحلیل ویژگی های زبانی و پیرازبانی نشانه نوشت در آثار ژانر کلمه ای و اطلاعات عمومی هشتمین جشنوارۀ بازی های ویدئویی ایران
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

تحلیل ویژگی های زبانی و پیرازبانی نشانه نوشت در آثار ژانر کلمه ای و اطلاعات عمومی هشتمین جشنوارۀ بازی های ویدئویی ایران

Analysis of the linguistic and paralinguistic features of Logotype in the works of the genre Trivia and Word Games of the 8th Iranian Video Game Festival
نویسندگان :

محمد زریابی ( دانشگاه گیلان ) , حسین عابددوست ( دانشگاه گیلان )

دانلود فایل   

چکیده

نوشتار علاوه بر بازنمایی زبان و بازتاب زبانی گفتار که در وهلۀ نخستِ دلالتی می تواند بیانگر ظاهر شود، در سطوح دلالتی افزوده ای ناشی از کیفیات دیداری نیز تأثیرگذار واقع می گردد. آنچه روشن است، نشانه نوشت به سانِ قالبی برای ابراز نوشتار و به عنوان رکنی اساسی برای نمایش کیفیات یک بازی، تأثیر به سزایی در عرصۀ رقابت و جذب مخاطب برخوردار است. هدف از تحقیق حاضر، تحلیل نشانه شناختی نشانه نوشت در آثار ژانر کلمه ای و اطلاعات عمومی هشتمین جشنوارۀ بازی های ویدئویی ایران، محضِ تبیینِ این موضوع است که، نظام نوشتاری به طور عام و نشانه نوشت به عنوان رکنی از این نظام به طور خاص، صرفاً بازنمای مطلق زبان نبوده و با ویژگی های منحصر به خود، قلمرو های دلالتی خاص و ارزش افزوده ای ضمنِ بازتاب زبان را محقق می سازد. پرسشی که در این راستا مطرح می شود این است که طراحان در نشانه نوشت های آثار برگزیدۀ ژانر کلمه ای و اطلاعات عمومی جشنواره مطروحه، تا چه میزان به دلالت های خاص و مستقل نوشتار توجه داشته و ویژگی های موضوع را در نشانه نوشت بازی ها، بازنمایی نموده اند. روش تحقیق در مقالۀ حاضر، توصیفی تحلیلی است و گردآوری اطلاعات، با استفاده از اسناد و منابع کتابخانه ای بوده است. روش تجزیه تحلیل داده ها کیفی است. از یافته های تحقیق حاضر می توان دریافت نشانه نوشت می تواند به عنوان یک عنصر هویت ساز برای یک بازی با به کاربردن حروف، افزون بر انتقال نام آن بازی، با بازنمود تصویری اطلاعات، به عنوان ابزاری گویا و خلاق ضمنِ هماهنگی تصویری با موضوع، قدرت ارتباطی را افزایش و مخاطب را به فهم معنای تلویحی نائل گرداند.

کليدواژه ها

نشانه شناسی، نشانه نوشت، بازی های ویدئویی، ایران.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
حسین عابددوست , 1399 , تحلیل ویژگی های زبانی و پیرازبانی نشانه نوشت در آثار ژانر کلمه ای و اطلاعات عمومی هشتمین جشنوارۀ بازی های ویدئویی ایران , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • Effects of digital games on critical thinking Empirical Evidence-Based Study
  • چگونگی واكسيناسيون افراد در بازی جدی با مدل‌سازي مبتني بر گراف
  • تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  • تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها
  • کوویدنما مصورسازی بازی وار داده های مربوط به وضعیت کووید-19 در جهان
  • نقد و تحلیل فرهنگی بازی های رایانه ای (مطالعه موردی بازی زولا)
  • بررسی امکان تولید خلاقانه ی موسیقی متن بازی های رایانه ای با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر مدل مخلوط گاوسی
  • تحلیل زیبایی شناسانه بازی نورهود
  • مطالعه ی شیوه های میانجیگری مادران بر مصرف محتوای آنلاین کودکان
  • مطالعه مسکات روزانه و تاثیر آن در تبلیغات و شبکه های اجتماعی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]