پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله پسامدرنیسم و بازی های رایانه ای محبوب
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

پسامدرنیسم و بازی های رایانه ای محبوب

Postmodernism and Popular Video Games Interactive Narrative in Inside (2016) Metal Gear Solid (2015) Elder Scrolls Skyrim (2011) Detroit Become Human (2018)
نویسندگان :

عذرا قندهاریون ( دانشگاه فردوسی مشهد ) , مرتضی بارویی ( دانشگاه فردوسی مشهد )

دانلود فایل   

چکیده

The overall aim of this article is to examine whether four selected games can be construed as postmodern narratives by applying theories of game studies specifically those on interactivity by benefitting from works of critics such as Wolf Jenkins and Montfort. Furthermore we benefited from by the aid of post-modern narrative theories and critics namely McHale and Baudrillard on the significance of the gamer in progression of the story. For this purpose four games were examined. These games were chosen since they offer different levels of interactivity and player’s interference with the game world from the most limited Inside (Playdead 2016) where the avatar only moves in a two-dimensional world Metal Gear Solid V The Phantom Pain (Kojima Productions 2015) in which the player can customize the character and have more freedom in choosing objectives and The Elder Scrolls V Skyrim (Bethesda Game Studios 2011) an open world game to Detroit Become Human (Quantic Dream 2018) where the gamer can choose the fate of the characters and have many different endings. To date no study has been done on these specific games from a postmodern narrative and interactivity point of view. This study concludes that video games due to their interactive nature can be considered post-modern narratives.

کليدواژه ها

video games postmodenism interactivity postmodern narrative simulation

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عذرا قندهاریون , 1399 , پسامدرنیسم و بازی های رایانه ای محبوب , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل اطلاعات فروش بازی‌های اپ استور با استفاده از مصورسازی هوشمند داده‌ها به‌منظور تولید بازی‌های جدید
  • بهبود تجربه کاربری با استفاده از فناوری های چندرسانه‌ای در موزه طراحی
  • تأثیر بازی رایانه ای آموزش درس ریاضی بر خودـ‏راهبری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم شهر بیرجند
  • یادگیری زبانهای خارجی با تلفن همراه، نمونه ای از اپلیکیشن دولینگو
  • بررسی تأثیرات واقعیت مجازی بر کاربر بازیهای رایانهای ورزشی و توانبخشی
  • تحلیل ویژگی های زبانی و پیرازبانی نشانه نوشت در آثار ژانر کلمه ای و اطلاعات عمومی هشتمین جشنوارۀ بازی های ویدئویی ایران
  • نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات
  • بررسی نقش واسط فرهنگ در رابطه بین بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای و قصد خرید نسخه‌های جدید بازی
  • Looking at Intergenerational Game Design through the Lens of Game Genres
  • بررسی رابطه وابستگی به بازی های رایانه ای با مشکلات روانشناختی در نوجوانان
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]