پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای

Predicting the academic procrastination and student responsibility based on the scale of play computer games
نویسندگان :

فاطمه کیانی فر ( دانشگاه بوعلی سینا همدان )

دانلود فایل   

چکیده

پژوهش حاضر، جهت پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای انجام شده است. در این پژوهش از روش همبستگی و تحلیل رگرسیون برای تبیین رابطه بین متغییر ها استفاده شد.جامعه آماری پژوهش، کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم (پایه نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم) شهر همدان بودند. تعداد نمونه در این پژوهش 375 نفر بود. پرسشنامه های پژوهش از طریق برنامه شاد با هماهنگی مدیران مدارس انتخاب شده، برای دانش آموزان ارسال شد که در نهایت 339 پرسشنامه تکمیل گردید . برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه ی 12 سوالی اهمال کاری تحصیلی سواری و پرسشنامه 50 سوالی نعمتی مسئولیت پذیری استفاده شد. نتایج این تحقیق، بیانگر رابطه معنادار و مثبت بین اهمال کاری تحصیلی و میزان استفاده از بازی های رایانه ای و رابطه منفی و معنادار بین مسئولیت پذیری و میزان استفاده از بازی های رایانه ای می باشد یعنی افزایش استفاده از بازی های رایانه ای افزایش اهمالکاری تحصیلی و کاهش حس مسئولیت پذیری دانش آموزان را در بر دارد.

کليدواژه ها

بازی های رایانه ای، مسئولیت پذیری، اهمال کاری تحصیلی، دانش آموزان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه کیانی فر , 1399 , پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بازی «زبان من» طراحی یک بازی رایانه ای به منظور بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر آموزش کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی
  • الگوی ارتقای سلامت سالمندان مبتنی بر روش‌های بازی‌سازی
  • کارکردهای بسترهای پخش زنده ی اینترنتی بازی های دیجیتال و نقش آنها در اقتصاد این صنعت، رشد خلاقیت و تولیدات مستقل(مطالعه ی موردی پلتفرم توییچ)
  • Designing an earthquake preparedness training curriculum by playing in a virtual reality environment
  • اثربخشی نرم‌افزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان
  • فرآسا بازی جدی بیوفیدبک مبتنی بر اصول درمانی شناختی-رفتاری با هدف کاهش استرس و اضطراب
  • یبزسظ
  • یادگیری زبانهای خارجی با تلفن همراه، نمونه ای از اپلیکیشن دولینگو
  • تحلیل مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی با استفاده از روش SWOT با رویکرد بهینه‌سازی (نمونه موردی بازی Assassin s Creed Odyssey)
  • بررسی رابطه وابستگی به بازی های رایانه ای با مشکلات روانشناختی در نوجوانان
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]