پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
Predicting the academic procrastination and student responsibility based on the scale of play computer games
نویسندگان :
فاطمه کیانی فر ( دانشگاه بوعلی سینا همدان )
چکیده
پژوهش حاضر، جهت پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای انجام شده است. در این پژوهش از روش همبستگی و تحلیل رگرسیون برای تبیین رابطه بین متغییر ها استفاده شد.جامعه آماری پژوهش، کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم (پایه نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم) شهر همدان بودند. تعداد نمونه در این پژوهش 375 نفر بود. پرسشنامه های پژوهش از طریق برنامه شاد با هماهنگی مدیران مدارس انتخاب شده، برای دانش آموزان ارسال شد که در نهایت 339 پرسشنامه تکمیل گردید . برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه ی 12 سوالی اهمال کاری تحصیلی سواری و پرسشنامه 50 سوالی نعمتی مسئولیت پذیری استفاده شد. نتایج این تحقیق، بیانگر رابطه معنادار و مثبت بین اهمال کاری تحصیلی و میزان استفاده از بازی های رایانه ای و رابطه منفی و معنادار بین مسئولیت پذیری و میزان استفاده از بازی های رایانه ای می باشد یعنی افزایش استفاده از بازی های رایانه ای افزایش اهمالکاری تحصیلی و کاهش حس مسئولیت پذیری دانش آموزان را در بر دارد.کليدواژه ها
بازی های رایانه ای، مسئولیت پذیری، اهمال کاری تحصیلی، دانش آموزانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:فاطمه کیانی فر , 1399 , پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.