بهسوی شخصیسازی تبلیغات در بازیهای ویدئویی
Towards Personalization of advertisements in video games
نویسندگان :
لیلا صمیمی دهکردی ( دانشگاه شهرکرد ) , زهرا کریمی ( دانشگاه شهرکرد ) , سیدحسین علوی ( دانشگاه شهرکرد ) , محمدجواد شمس ( دانشگاه شهرکرد )
چکیده
امروزه کاربرانِ سیستمهای دیجیتالی انتظار دارند که تجربههای شخصیشدهای را در همه جنبههای زندگی خود، از جمله در تبلیغاتی که میبینند، داشته باشند. با توجه به گستردگی بازیهای ویدئویی، آنها بهعنوان یکی از کانالهای اصلی برای تبلیغات درنظر گرفته شدهاند. درنتیجه، شخصیسازی تبلیغات درونبازی یک پدیده نوظهور و مهم برای سازندگان بازی و تبلیغکنندگان محسوب میشود. چالشهای اصلی در خصوص شخصیسازی تبلیغات درونبازی عبارتند از قوانین جدید حریم شخصی، تبلیغات مزاحم روی محیط بازی، مسدود کردن تبلیغات توسط بازیکن و عدم تناسب تبلیغات با ذائقه مخاطب. دراین مقاله، روش جدیدی برای تبلیغات درونبازی پیشنهاد میشود که دادهها در خصوص سلایق مخاطب را از روی عناصر تبلیغی و کنش وی جمعآوری نموده و ایدههایی برای شخصیسازی در جهت رفع چالشهای بیان شده را ارائه میدهد. تبلیغات بهصورت بنرهای تبلیغاتی در محیطهای طبیعی درون بازی تعبیه میشوند. درنتیجه، مزاحمت برای بازیکن ایجاد نمیکنند و از مسدود کردن تبلیغات نیز جلوگیری میشود. همچنین، دادهها جهت شخصیسازی با توجه به کنش بازیکن نسبت به بنرها (تیراندازی بهسمت بنر یا تماشای آن) جمعآوری میشود، بنابراین، قوانین جدید حریم شخصی نقض نخواهد شد. از دادههای جمعآوری شده میتوان بازیهای بعدی برای آن بازیکن را شخصیسازی نمود.کليدواژه ها
تبلیغات درونبازی، شخصیسازی، تجربه کاربریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:لیلا صمیمی دهکردی , 1399 , بهسوی شخصیسازی تبلیغات در بازیهای ویدئویی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.