پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله به‌سوی شخصی‌سازی تبلیغات در بازی‌های ویدئویی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

به‌سوی شخصی‌سازی تبلیغات در بازی‌های ویدئویی

Towards Personalization of advertisements in video games
نویسندگان :

لیلا صمیمی دهکردی ( دانشگاه شهرکرد ) , زهرا کریمی ( دانشگاه شهرکرد ) , سیدحسین علوی ( دانشگاه شهرکرد ) , محمدجواد شمس ( دانشگاه شهرکرد )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه کاربرانِ سیستم‌های دیجیتالی انتظار دارند که تجربه‌های شخصی‌شده‌ای را در همه جنبه‌های زندگی خود، از جمله در تبلیغاتی که می‌بینند، داشته باشند. با توجه به گستردگی بازی‌های ویدئویی، آن‌ها به‌عنوان یکی از کانال‌های اصلی برای تبلیغات درنظر گرفته شده‌اند. درنتیجه، شخصی‌سازی تبلیغات درون‌بازی یک پدیده نوظهور و مهم برای سازندگان بازی و تبلیغ‌کنندگان محسوب می‌شود. چالش‌های اصلی در خصوص شخصی‌سازی تبلیغات درون‌بازی عبارتند از قوانین جدید حریم شخصی، تبلیغات مزاحم روی محیط بازی، مسدود کردن تبلیغات توسط بازیکن و عدم تناسب تبلیغات با ذائقه مخاطب. دراین مقاله، روش جدیدی برای تبلیغات درون‌بازی پیشنهاد می‌شود که داده‌ها در خصوص سلایق مخاطب را از روی عناصر تبلیغی و کنش وی جمع‌آوری نموده و ایده‌هایی برای شخصی‌سازی در جهت رفع چالش‌های بیان شده را ارائه می‌دهد. تبلیغات به‌صورت بنرهای تبلیغاتی در محیط‌های طبیعی درون بازی تعبیه می‌شوند. درنتیجه، مزاحمت برای بازیکن ایجاد نمی‌کنند و از مسدود کردن تبلیغات نیز جلوگیری می‌شود. همچنین، داده‌ها جهت شخصی‌سازی با توجه به کنش بازیکن نسبت به بنرها (تیراندازی به‌سمت بنر یا تماشای آن) جمع‌آوری می‌شود، بنابراین، قوانین جدید حریم شخصی نقض نخواهد شد. از داده‌های جمع‌آوری شده می‌توان بازی‌های بعدی برای آن بازیکن را شخصی‌سازی نمود.

کليدواژه ها

تبلیغات درون‌بازی، شخصی‌سازی، تجربه کاربری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
لیلا صمیمی دهکردی , 1399 , به‌سوی شخصی‌سازی تبلیغات در بازی‌های ویدئویی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل اطلاعات فروش بازی‌های اپ استور با استفاده از مصورسازی هوشمند داده‌ها به‌منظور تولید بازی‌های جدید
  • مطالعه تطبیقی میان شاخصهای تربیتی والدین و شاخصهای نظام رده بندی بازیهای رایانه ای
  • بررسی تأثیرات واقعیت مجازی بر کاربر بازیهای رایانهای ورزشی و توانبخشی
  • مطالعه ی شیوه های میانجیگری مادران بر مصرف محتوای آنلاین کودکان
  • بررسی رابطه وابستگی به بازی های رایانه ای با مشکلات روانشناختی در نوجوانان
  • Effects of digital games on critical thinking Empirical Evidence-Based Study
  • کاربرد آزمون تشخیص شخصیت ریزوهادسون در پیشنهاد نوع بازی افزار و ژانر بازی به کاربران با استفاده از تحلیل همبستگی پیرسون
  • تأثیر ابعاد استراتژیک تجربه کاربر در بازی‌های آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیکی
  • بررسی امکان تولید خلاقانه ی موسیقی متن بازی های رایانه ای با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر مدل مخلوط گاوسی
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]