پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی

Computer Games Digital Art in the Representation of Cultural Ideologies
نویسندگان :

مهدی مختارپور ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ) , سروش فتحی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب )

دانلود فایل   

چکیده

مطالعه بازی رايانه ای در مقام هنر رسانه اي، با عطف توجه به تقابل و تمايز هنر بازنما و هنر شبيه ساز است. آنچه در اينجا كوشيده ايم با اتكا به مباحثي از قبيل مجذوب شدن و تحليل دقيق تمايزها و شباهت هاي دو مفهوم تماشاگر و كاربر، به آن دست يابيم بررسي مساله عامليت مخاطب در بازي هاي رايانه اي و ارايه راهبردهاي نظري در اين خصوص است، كه ممكن است به باز شدن گره هاي نظري اين موضوع و نيز شناسايي موقعيت حقيقي مخاطب در مواجهه با بازي ها ياري رساند. مقاله حاضر با پرداختن به نمودهاي متنوع جهان بازي رايانه اي، درصدد است مباحثي را در حوزه معرفت شناسي اين رسانه در حال گسترش ارائه کند و از راه باز ترکيب بندي نظري، ضمن ارائه جستارهايي در خصوص پرسش هاي بنيادين، شيوه اي عملياتي را براي مطالعه متناسب با آن پيشنهاد نمايد. در این پژوهش با بهره مندی از رویکرد بازنمایی در مطالعات فرهنگی برگرفته از نظریه های مرتبط با رسانه و ایدئولوژی ها، راهبرد بازی های رایانه ای با محوریت مصرف در جامعة ایران تجزیه و تحلیل شده و در نهایت با نتیجه گیری به ارائه پیشنهادات پرداخته ایم.

کليدواژه ها

بازی دیجیتال، عاملیت، ایدئولوژی، مطالعات فرهنگی، القاء غیر مستقیم.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهدی مختارپور , 1399 , بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • مؤلفه‌های طراحی بازی رایانه‌ای به‌منظور اثرگذاری بر هویت بازیکن نوجوان
  • تقویت توجه مداوم و انتخابی با استفاده از بازی های رایانه ای جدی برای کودکان گروه سنی ب
  • نقش ویژگی های بازی دیجیتالی و جنسیت در پیش بینی استعداد STEM دانش آموزان 12-10ساله شهر اصفهان
  • تأثیر ابعاد استراتژیک تجربه کاربر در بازی‌های آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیکی
  • آموزش برنامه نویسی به کودکان از طریق بازی جدی مبتنی بر وب
  • تحلیل مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی با استفاده از روش SWOT با رویکرد بهینه‌سازی (نمونه موردی بازی Assassin s Creed Odyssey)
  • Evaluate the effectiveness of the software a mobile application Kalcal on the learning for students with dyscalculia
  • بررسی آموزش مفاهیم زبان تصویر مبتنی بر بازی های رایانه ای برای کودکان اوتیسم نمونه موردی، دایره رنگ
  • روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای
  • بازی جست‌وجوگر برای تقویت توجه پایدار به‌منظور افزایش عملکرد ذهن آگاه
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]