بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی
Computer Games Digital Art in the Representation of Cultural Ideologies
نویسندگان :
مهدی مختارپور ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ) , سروش فتحی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب )
چکیده
مطالعه بازی رايانه ای در مقام هنر رسانه اي، با عطف توجه به تقابل و تمايز هنر بازنما و هنر شبيه ساز است. آنچه در اينجا كوشيده ايم با اتكا به مباحثي از قبيل مجذوب شدن و تحليل دقيق تمايزها و شباهت هاي دو مفهوم تماشاگر و كاربر، به آن دست يابيم بررسي مساله عامليت مخاطب در بازي هاي رايانه اي و ارايه راهبردهاي نظري در اين خصوص است، كه ممكن است به باز شدن گره هاي نظري اين موضوع و نيز شناسايي موقعيت حقيقي مخاطب در مواجهه با بازي ها ياري رساند. مقاله حاضر با پرداختن به نمودهاي متنوع جهان بازي رايانه اي، درصدد است مباحثي را در حوزه معرفت شناسي اين رسانه در حال گسترش ارائه کند و از راه باز ترکيب بندي نظري، ضمن ارائه جستارهايي در خصوص پرسش هاي بنيادين، شيوه اي عملياتي را براي مطالعه متناسب با آن پيشنهاد نمايد. در این پژوهش با بهره مندی از رویکرد بازنمایی در مطالعات فرهنگی برگرفته از نظریه های مرتبط با رسانه و ایدئولوژی ها، راهبرد بازی های رایانه ای با محوریت مصرف در جامعة ایران تجزیه و تحلیل شده و در نهایت با نتیجه گیری به ارائه پیشنهادات پرداخته ایم.کليدواژه ها
بازی دیجیتال، عاملیت، ایدئولوژی، مطالعات فرهنگی، القاء غیر مستقیم.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مهدی مختارپور , 1399 , بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.