پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی

Computer Games Digital Art in the Representation of Cultural Ideologies
نویسندگان :

مهدی مختارپور ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ) , سروش فتحی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب )

دانلود فایل   

چکیده

مطالعه بازی رايانه ای در مقام هنر رسانه اي، با عطف توجه به تقابل و تمايز هنر بازنما و هنر شبيه ساز است. آنچه در اينجا كوشيده ايم با اتكا به مباحثي از قبيل مجذوب شدن و تحليل دقيق تمايزها و شباهت هاي دو مفهوم تماشاگر و كاربر، به آن دست يابيم بررسي مساله عامليت مخاطب در بازي هاي رايانه اي و ارايه راهبردهاي نظري در اين خصوص است، كه ممكن است به باز شدن گره هاي نظري اين موضوع و نيز شناسايي موقعيت حقيقي مخاطب در مواجهه با بازي ها ياري رساند. مقاله حاضر با پرداختن به نمودهاي متنوع جهان بازي رايانه اي، درصدد است مباحثي را در حوزه معرفت شناسي اين رسانه در حال گسترش ارائه کند و از راه باز ترکيب بندي نظري، ضمن ارائه جستارهايي در خصوص پرسش هاي بنيادين، شيوه اي عملياتي را براي مطالعه متناسب با آن پيشنهاد نمايد. در این پژوهش با بهره مندی از رویکرد بازنمایی در مطالعات فرهنگی برگرفته از نظریه های مرتبط با رسانه و ایدئولوژی ها، راهبرد بازی های رایانه ای با محوریت مصرف در جامعة ایران تجزیه و تحلیل شده و در نهایت با نتیجه گیری به ارائه پیشنهادات پرداخته ایم.

کليدواژه ها

بازی دیجیتال، عاملیت، ایدئولوژی، مطالعات فرهنگی، القاء غیر مستقیم.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهدی مختارپور , 1399 , بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل اطلاعات فروش بازی‌های اپ استور با استفاده از مصورسازی هوشمند داده‌ها به‌منظور تولید بازی‌های جدید
  • تحلیل حقوقی ضمان درک در نرم افزارها و بازی های رایانه ای در حقوق ایران، فرانسه و کنوانسیون بیع بین المللی 1980
  • تاثیر جامعه شناختی بازی های رایانه ای بر کنشگری مناسب جوانان در جامعه
  • بررسی تأثیر وجود روایت دربازی‌های کژوال بر میزان لذت و غوطه-وری بازیکنان
  • بازیکنان سایبورگ رابطه انسان و فناوری در مواجهه با بازی‌های ویدئویی
  • ارائه رویکردی برای ارزیابی علایم استرس با استفاده از داده های حسگری و داده های بازیهای رایانه ای
  • مدلسازی تاثیر ارزش ذینفعان بر نظام نوآوری فراملی یا بخشی در صنعت بازی رایانه ای
  • توسعه کارآفرینی در بازیهای رایانه ای از طریق داده کاوی در نیازسنجی بازار هدف
  • تحلیل و مقایسه نقش ادرادک، شخصیتی در داستان کافکا، نظریه فروید و بازی دث استرندینگ
  • تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی یک بررسی جامعه شناختی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]