بهینه سازی درتوسعه بازی برای بهبود عملکرد منابع سخت افزاری
Optimization in video game development to improve hardware resource performance
نویسندگان :
محمد مهدی کرمانی ( گروه بازی سازی مهرآفرید )
چکیده
عملکرد یک بازی می تواند باعث موفقیت و یا شکست در تجربه ی کاربری آن شود. اجرای یک بازی که به درستی بهینه سازی شده و احساس نرمی و واکنش پذیری مناسبی ایجاد می کند و در سیستم عامل های سطح پایین با منابع سخت افزاری ضعیف تر نیز اجرا می شود، مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کند. به حداکثر رساندن عملکرد هر بازی می تواند با بازی دیگر متفاوت بوده و امری کاملاً نسبی باشد. به عبارت دیگر، نکات مربوط به بهینه سازی عملکرد ممکن است برای یک بازی مفید باشد و برای بازی دیگر کاملاً بی معنی و به روشی متفاوت برای بهینه سازی احتیاج باشد. تولید بازی در دنیای امروز بوسیله ی موتور های مختلفی انجام می شود که با توجه به آمار بالای توسعه دهندگان موتور یونیتی محیط آزمایش و نتایج ما در این موتور بررسی شده است. اگرچه بسیاری از موضوعات بررسی شده بصورت مفهومی بوده و مستقل از موتور مورد نظر، می توان در تولید بازی بکار گرفت. برای اجرای بازی برروی هر دستگاهی نیازمند سخت افزار و سیستم عامل مناسب برای نمایش و تعامل روان هستیم. مهمترین چالش در توسعه و ارائه ی روان بازی بهینه سازی فرایندهای پشت صحنه است که تعیین کننده میزان سخت افزار مناسب است. هرچه بهینه سازی بهتر و کامل تری انجام شده باشد منابع سخت افزاری کمتری مانند پردازشگر، حافظه ی اصلی، پردازشگر و حافظه ی گرافیکی نیاز خواهد بود. همچنین در اندازه ی فایل و بسته ی خروجی نهایی و اشغال فضای ذخیره سازی نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. بهینه سازی باید از مراحل ابتدایی تولید محتویات گرافیکی و برنامه نویسی رعایت شود اما پس از اینکه محتویات به موتور بازی سازی وارد و مراحل چیدمان آغاز شد نیز می توان به روش هایی ایرادات بهینه سازی را بررسی و برطرف ساخت. این مقاله نگاهی تخصصی به تحلیل و بکارگیری روش ها و ابزارهای بهینه سازی بازی جهت ارتقاء عملکرد و روان بودن بازی بر روی دستگاه های هدف دارد.کليدواژه ها
موتور یونیتی، بهینه سازی عملکرد بازی، توسعه بازی های ویدیویی، افزایش فریم ریت، بهینه سازی مصرف منابع سخت افزاریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد مهدی کرمانی , 1399 , بهینه سازی درتوسعه بازی برای بهبود عملکرد منابع سخت افزاری , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.