پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله تأثیر بازی رایانه ای آموزش درس ریاضی بر خودـ‏راهبری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم شهر بیرجند
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

تأثیر بازی رایانه ای آموزش درس ریاضی بر خودـ‏راهبری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم شهر بیرجند

The effect of instructional mathematics computer game on self_ directing and achievement of fifth grade students in birjand city
نویسندگان :

ملیحه بیجاری ( دانشگاه بیرجند ) , محسن آیتی ( دانشگاه بیرجند )

دانلود فایل   

چکیده

پرورش یادگیرندگان خودـراهبر از اهداف اساسی نظام های آموزشی نوین است. این هدف در تحولات وسیع عصر حاضر اهمیتی مضاعف می یابد و بسیار ضروری است که برای تحقق آن از تحولات پیش رو بهره گرفته شود. عصر فناوری اطلاعات و دستاوردهای آن بستری مناسب برای آموختن و تبدیل معلم محوری به خود_راهبری را فراهم می کند ]1[. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازی رایانه ای آموزشی درس ریاضی برخودـراهبری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم شهر بیرجند بود. روش تحقیق از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعة آماری تحقیق شامل 1920 نفر از دانش آموزان پسر سال پنجم ابتدایی که در سال تحصیلی 92-91 در بیرجند مشغول به تحصیل بودند و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. در ابتدا پیش آزمون خودـراهبری و پیشرفت تحصیلی از هر دو گروه گرفته شد و سپس گروه آزمایش به مدت 15 جلسه در معرض بازی رایانه ای آموزشی قرار گرفتند و گروه کنترل در همان مدت با روش معمولی (تدریس معلم بدون استفاده از بازی رایانه ای) درس را فراگرفتند؛ ابزار تحقیق، پرسشنامه خودـراهبری گاگلیلمینو و آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته بود. در پایان دورة آموزشی، پس آزمون پیشرفت تحصیلی و خودـراهبری از هر دو گروه به عمل آمد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها به روش تحلیل واریانس مختلط نشان داد که بازی رایانه ای بر خودـراهبری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر مثبتی دارد (05 0>p).

کليدواژه ها

بازی های رایانه ای آموزشی، خودـراهبری، پیشرفت تحصیلی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ملیحه بیجاری , 1399 , تأثیر بازی رایانه ای آموزش درس ریاضی بر خودـ‏راهبری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم شهر بیرجند , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • Effects of digital games on critical thinking Empirical Evidence-Based Study
  • بررسی رابطه وابستگی به بازی های رایانه ای با مشکلات روانشناختی در نوجوانان
  • بررسی تأثیر بازی رايانه ای تمدن بر مهارت حل مسئله در دختران نوجوان با مهارت اجتماعی پائین
  • تأثیر ابعاد استراتژیک تجربه کاربر در بازی‌های آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیکی
  • مروری بر روش های پردازش تصویر با تاکید بر شبکه های مولد رقابتی و کاربرد کارتونی سازی در فضای بازی های رایانه ای
  • بررسی امکان تولید خلاقانه ی موسیقی متن بازی های رایانه ای با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر مدل مخلوط گاوسی
  • بازی های رایانه ای و کاربردهای آن در آموزش و یادگیری
  • رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با بهزیستی تحصیلی و خودنظم جویی شناختی هیجان در نوجوانان
  • ارائه رویکردی برای ارزیابی علایم استرس با استفاده از داده های حسگری و داده های بازیهای رایانه ای
  • تاثیر جامعه شناختی بازی های رایانه ای بر کنشگری مناسب جوانان در جامعه
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]