پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای بهبود یادگیری (فارسی نوشتاری و خوانداری اول ابتدایی)
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای بهبود یادگیری (فارسی نوشتاری و خوانداری اول ابتدایی)

Use augmented reality technology to improve learning (Persian written and first elementary reading)
نویسندگان :

سمیه رضائی تنوراغاج ( آراد ) , فاطمه رضائی تنورآغاج ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

بازی یکی از عوامل تأثیرگذار در یادگیری و آموزش می‌باشد که همواره باعث افزایش توجه و سرگرمی در کودکان می‌گردد. پیشرفت‌های اخیر درزمینه فناوری امکانات ویژه‌ای برای ارائه‌ی بازی‌های سرگرم‌کننده فراهم آورده است. با افزایش کاربردهای موبایل استفاده از فناوری واقعیت افزوده به‌طور چشم‌گیری در جامعه پیشرفت کرده است. فناوری AR با ارائه محتوای چندرسانه‌ای آموزش را به شیوه‌ای جدید و سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد. همچنین به دلیل قابلیت افزودن بازی برای این فناوری، امکان آموزش از طریق بازی را فراهم می‌کند. هدف این پژوهش استفاده از قابلیت‌های ارائه اطلاعات از طریق واقعیت افزوده و همچنین بازی‌های آموزشی برای بهبود امر یادگیری است. در این پژوهش با استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده مبتنی بر نشانه که برای گوشی‌های هوشمند همراه طراحی‌شده است، کودک را با مفاهیم و نشانه‌های حروف الفبا آشنا کرده و از طریق بازی‌های ارائه‌شده به تثبیت آن‌ها می‌پردازیم. استفاده از این ابزارها و بازی‌های آموزشی، تجربه‌ای ماندگار و سرگرم‌کننده در کودکان ارائه می‌دهد که باعث افزایش یادگیری مباحث می‌گردد.

کليدواژه ها

آموزش، واقعیت افزوده، بازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سمیه رضائی تنوراغاج , 1399 , استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای بهبود یادگیری (فارسی نوشتاری و خوانداری اول ابتدایی) , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • پیاده‌سازی سیستم توصیه گر برای بازی های موبایلی براساس آیتم‌های انتخابی کاربر
  • کوویدنما مصورسازی بازی وار داده های مربوط به وضعیت کووید-19 در جهان
  • Immersion and Interactivity in FMVs Where Movies and Videogames Become One
  • تحلیل اطلاعات فروش بازی‌های اپ استور با استفاده از مصورسازی هوشمند داده‌ها به‌منظور تولید بازی‌های جدید
  • نقد و تحلیل فرهنگی بازی های رایانه ای (مطالعه موردی بازی زولا)
  • رسمدا ایجاد جلوه های بصری با دنبال کردن صدا در محیط سه بعدی مجازی
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • تحلیل زیبایی شناسانه بازی نورهود
  • تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال
  • تحلیل مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی با استفاده از روش SWOT با رویکرد بهینه‌سازی (نمونه موردی بازی Assassin s Creed Odyssey)
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]