پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای بهبود یادگیری (فارسی نوشتاری و خوانداری اول ابتدایی)
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای بهبود یادگیری (فارسی نوشتاری و خوانداری اول ابتدایی)

Use augmented reality technology to improve learning (Persian written and first elementary reading)
نویسندگان :

سمیه رضائی تنوراغاج ( آراد ) , فاطمه رضائی تنورآغاج ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

بازی یکی از عوامل تأثیرگذار در یادگیری و آموزش می‌باشد که همواره باعث افزایش توجه و سرگرمی در کودکان می‌گردد. پیشرفت‌های اخیر درزمینه فناوری امکانات ویژه‌ای برای ارائه‌ی بازی‌های سرگرم‌کننده فراهم آورده است. با افزایش کاربردهای موبایل استفاده از فناوری واقعیت افزوده به‌طور چشم‌گیری در جامعه پیشرفت کرده است. فناوری AR با ارائه محتوای چندرسانه‌ای آموزش را به شیوه‌ای جدید و سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد. همچنین به دلیل قابلیت افزودن بازی برای این فناوری، امکان آموزش از طریق بازی را فراهم می‌کند. هدف این پژوهش استفاده از قابلیت‌های ارائه اطلاعات از طریق واقعیت افزوده و همچنین بازی‌های آموزشی برای بهبود امر یادگیری است. در این پژوهش با استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده مبتنی بر نشانه که برای گوشی‌های هوشمند همراه طراحی‌شده است، کودک را با مفاهیم و نشانه‌های حروف الفبا آشنا کرده و از طریق بازی‌های ارائه‌شده به تثبیت آن‌ها می‌پردازیم. استفاده از این ابزارها و بازی‌های آموزشی، تجربه‌ای ماندگار و سرگرم‌کننده در کودکان ارائه می‌دهد که باعث افزایش یادگیری مباحث می‌گردد.

کليدواژه ها

آموزش، واقعیت افزوده، بازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سمیه رضائی تنوراغاج , 1399 , استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای بهبود یادگیری (فارسی نوشتاری و خوانداری اول ابتدایی) , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • مصورسازی و مقایسه‌ی رفتارهای چشمی در حین خواندن متن با ژانرهای مختلف
  • بررسی ارتقاء سطح مهارت های بینایی در کودکان کم توان ذهنی با استفاده از بازی های جدی
  • تاثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی شرکتهای ایرانی بر رشد آنها در بازار بین المللی
  • یادگیری زبانهای خارجی با تلفن همراه، نمونه ای از اپلیکیشن دولینگو
  • بازی های رایانه ای و کاربردهای آن در آموزش و یادگیری
  • ضررورت احترام به حقوق کودک در بازی های رایانه ای با بررسی قوانین و اسناد داخلی و بین المللی در خصوص کار کودک
  • تأثیر بازی رایانه ای آموزش درس ریاضی بر خودـ‏راهبری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم شهر بیرجند
  • طبقه‌بندی مفاهیم برنامه‌سازی آموزش داده شده توسط بازی‌های جدی
  • بررسی تأثیرات واقعیت مجازی بر کاربر بازیهای رایانهای ورزشی و توانبخشی
  • Looking at Intergenerational Game Design through the Lens of Game Genres
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]