استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای بهبود یادگیری (فارسی نوشتاری و خوانداری اول ابتدایی)
Use augmented reality technology to improve learning (Persian written and first elementary reading)
نویسندگان :
سمیه رضائی تنوراغاج ( آراد ) , فاطمه رضائی تنورآغاج ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )
چکیده
بازی یکی از عوامل تأثیرگذار در یادگیری و آموزش میباشد که همواره باعث افزایش توجه و سرگرمی در کودکان میگردد. پیشرفتهای اخیر درزمینه فناوری امکانات ویژهای برای ارائهی بازیهای سرگرمکننده فراهم آورده است. با افزایش کاربردهای موبایل استفاده از فناوری واقعیت افزوده بهطور چشمگیری در جامعه پیشرفت کرده است. فناوری AR با ارائه محتوای چندرسانهای آموزش را به شیوهای جدید و سرگرمکننده ارائه میدهد. همچنین به دلیل قابلیت افزودن بازی برای این فناوری، امکان آموزش از طریق بازی را فراهم میکند. هدف این پژوهش استفاده از قابلیتهای ارائه اطلاعات از طریق واقعیت افزوده و همچنین بازیهای آموزشی برای بهبود امر یادگیری است. در این پژوهش با استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده مبتنی بر نشانه که برای گوشیهای هوشمند همراه طراحیشده است، کودک را با مفاهیم و نشانههای حروف الفبا آشنا کرده و از طریق بازیهای ارائهشده به تثبیت آنها میپردازیم. استفاده از این ابزارها و بازیهای آموزشی، تجربهای ماندگار و سرگرمکننده در کودکان ارائه میدهد که باعث افزایش یادگیری مباحث میگردد.کليدواژه ها
آموزش، واقعیت افزوده، بازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سمیه رضائی تنوراغاج , 1399 , استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای بهبود یادگیری (فارسی نوشتاری و خوانداری اول ابتدایی) , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.