پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله رسمدا ایجاد جلوه های بصری با دنبال کردن صدا در محیط سه بعدی مجازی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

رسمدا ایجاد جلوه های بصری با دنبال کردن صدا در محیط سه بعدی مجازی

Rasmda Create visual effects by following the sound in a virtual 3D environment
نویسندگان :

سعید نجفیان ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , پيام محمدمرادی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , وحید هاشمی زاده گزافرودی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , علیرضا نظری ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

با پیشرفت علم و ساخت ابزارهایی جدید، تمامی حوزه‌های زندگی انسان‌ها تحت تأثیر قرار گرفته است. هنر هم از پیشرفت فناوری عقب نمانده و خود را با تحولات روزگار سازگار کرده است. در سده اخیر با استفاده از ابزارهای مدرن و دیجیتال سبک‌های جدیدی در هنر ایجاد شده که این سبک‌ها آثاری در خور زمان تولید می‌کند. از جمله این موارد ایجاد اثر هنری با استفاده از ابزارهایی چون سنسور حرکتی، آی ترکر (ردیاب چشم) می‌باشد. یکی از سبک‌های مدرن که مورد توجه هنرمندان قرار گرفته، سبک پرفورمنس هست که در آن با وجود چهار عنصر زمان، مکان، بدن اجراکننده و رابطه میان اجراکننده و بیننده به خلق اثر می‌پردازد. در این مقاله محیطی سه بعدی طراحی شده که مخاطب در آن به دنبال اهدافی می‌گردد. در این حال دستگاه BCI به سر مخاطب وصل شده و اطلاعات مربوط به میزان تمرکز و آرامش فرد را در هر لحظه جمع‌آوری می‌کند. در نهایت با قراردادن این سه عامل در کنار یکدیگر تصویر نهایی ایجاد می‌شود.

کليدواژه ها

رابط مغز و رایانه، BCI، بازی جدی، امواج مغزی، هنر تعاملی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سعید نجفیان , 1399 , رسمدا ایجاد جلوه های بصری با دنبال کردن صدا در محیط سه بعدی مجازی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • Looking at Intergenerational Game Design through the Lens of Game Genres
  • بررسی طراحی شخصیت بازی های آموزشی رایانه ای تولید ایران برای کودکان 4 تا 6 سال
  • تحلیل ویژگی های زبانی و پیرازبانی نشانه نوشت در آثار ژانر کلمه ای و اطلاعات عمومی هشتمین جشنوارۀ بازی های ویدئویی ایران
  • تحلیل اطلاعات فروش بازی‌های اپ استور با استفاده از مصورسازی هوشمند داده‌ها به‌منظور تولید بازی‌های جدید
  • مقایسه کیفیت دوستی در دانش آموزان پسر با و بدون اعتیاد به بازی-های آنلاین مقطع دبیرستان شهر خرم آباد
  • تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  • بررسی نقش واسط فرهنگ در رابطه بین بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای و قصد خرید نسخه‌های جدید بازی
  • پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
  • تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی یک بررسی جامعه شناختی
  • محلی‌سازی بازی‌های رایانه‌ای از منظر نظریۀ نظام‌ چندگانه و نظریۀ هدف‌مندی در مطالعات ترجمه
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]