پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله طراحی تعاملی معماری با استفاده از فناوری واقعیت مجازی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

طراحی تعاملی معماری با استفاده از فناوری واقعیت مجازی

Interactive architectural design using virtual reality technology
نویسندگان :

سجاد خورشیدی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مرتضی میر غلامی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

واقعیت مجازی درزمینه علوم رایانه به یک علم و فناوری جامع تبدیل‌شده است که طیف گسترده‌ای از تحقیقات و فناوری را دربرمی گیرد و به ابزاری مهم برای توسعه علمی در قرن بیست و یکم تبدیل‌شده است. این فناوری انواع جدیدی از طیف گسترده‌ای از صنایع را ارائه می‌دهد، واقعیت مجازی یک تجربه ایمن، همه‌جانبه و واقع‌گرایانه را برای کاربران فراهم می‌کند، که بازسازی برخی از آن‌ها در تنظیمات دنیای واقعی دشوار است. امروزه مفاهیم سنتی بازنمایی (مبتنی بر کاغذ) مرکزیت خود را به‌عنوان مبانی مفهومی برای توضیح فرایندها و دانش مرتبط با طراحی دیجیتال ازدست‌داده‌اند. واقعیت مجازی پتانسیل بسیار زیادی درروند طراحی معماری دارد، این فرآیند در مراحل اولیه ساده، قابل‌کنترل، انگیزه آور و دلپذیر است. دستگاه واقعیت مجازی به دلیل داشتن میدان دید وسیع و سطح بالای درک شده از سوی کاربران قابلیت بسیار زیادی در فرآیند طراحی تعاملی از خود نشان داده است. بر اساس مطالعات و بررسی‌هایی که در حوزه طراحی تعاملی معماری انجام‌شده است، دو مدل پیشنهادشده است که این مدل‌ها شامل حضور توأمان دو آواتار در فضای طراحی به‌صورت هم‌زمان و مدل دیگر، تغییرات فصول و آب و هوایی در محیط طراحی می‌باشد. از اهداف این پژوهش، پر کردن خلأ حس غوطه‌وری و حس حضور یا آنچه در معماری، تجربه زیسته از فضا نامیده می‌شود، می باشد. این عامل در معماری پدیدارشناسانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و هدف نهایی این پژوهش استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای طراحی بهتر و بهینه‌تر فضا معماری می‌باشد.

کليدواژه ها

واقعیت مجازی، معماری، طراحی تعاملی، حس غوطه‌وری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
یونس سخاوت , 1399 , طراحی تعاملی معماری با استفاده از فناوری واقعیت مجازی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بهینه سازی درتوسعه بازی برای بهبود عملکرد منابع سخت افزاری
  • مطالعه ی شیوه های میانجیگری مادران بر مصرف محتوای آنلاین کودکان
  • بازی «زبان من» طراحی یک بازی رایانه ای به منظور بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر آموزش کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی
  • تحلیل حقوقی ضمان درک در نرم افزارها و بازی های رایانه ای در حقوق ایران، فرانسه و کنوانسیون بیع بین المللی 1980
  • Lenjoy بازی واقعیت افزوده باقابلیت پردازش دستورات صوتی و ارائه بازخورد فراشناختی جهت بهبود مهارت های زبان انگلیسی کودکان
  • ضررورت احترام به حقوق کودک در بازی های رایانه ای با بررسی قوانین و اسناد داخلی و بین المللی در خصوص کار کودک
  • تحلیل مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی با استفاده از روش SWOT با رویکرد بهینه‌سازی (نمونه موردی بازی Assassin s Creed Odyssey)
  • Possible Worlds theory and its application to videogames A case study of Life Is Strange
  • طراحی هنری سناریو و گرافیک بازی سارای با رویکرد هویت فرهنگی منطقه آذربایجان
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]