پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله بازی «زبان من» طراحی یک بازی رایانه ای به منظور بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر آموزش کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

بازی «زبان من» طراحی یک بازی رایانه ای به منظور بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر آموزش کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی

The game “Zaban Man” Designing a Computer Game to Investigate the effect of Computer Games on teaching the Fifth Grade Persian Book
نویسندگان :

عباس موسیوند ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , شهریار درهمی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مهدی پورجعفر ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

مقدمه در عصر حاضر و با پیشرفت تکنولوژی و همچنین گره خوردن رسانه‌های مختلف با زندگی روزمره، بازی های رایانه‌ای نقشی تاثیر گذار و مهمی در زندگی افراد ایفا میکنند. بر همین اساس، پژوهش حاضر باهدف یافتن تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر آموزش کتاب فارسی به دانش آموزان انجام شد. در این پژوهش با ارائه کتاب فارسی و کتاب نگارش فارسی پایه پنجم ابتدایی در یک محیط جذاب و شاداب، سعی شده تا کاربر با استفاده از این ابزار در دسترس، مشغول به فراگیری درس فارسی در بستر بازی های رایانه ای گردد. ابزارها، جلوه‌های تصویری و صوتی و امتیازات ارائه‌شده در بازی، در جهت بالا بردن جذابیت، شادابی و غوطه‌ور سازی کاربر طراحی‌ گردیده است. مواد و روش ها طرح پژوهش حاضر با دو گروه آزمودنی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان پایه پنجم مدرسه پسرانه ابتدایی باغچه‌بان در شهر تبریز و در سال تحصیلی 00-1399 بودند که 20 نفر از آن‌ها انتخاب و در دو گروه 10 نفره قرار گرفتند. 10 نفر بازی طراحی‌شده را دریافت کردند و برای 10 نفر گروه کنترل، مداخله‌ای انجام نشد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss نسخه 26 با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس یک متغیره مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که بین میانگین نمره‌های پیش‌آزمون و پس‌آزمون گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی‌داری وجود داشت(05 0p=)، به‌نحوی‌که بازی «زبان من» باعث یادگیری بهتر در درس فارسی دانش آموزان شده است. نتیجه گیری این مطالعه نشان داد که بازی «زبان من» می‌تواند به‌عنوان یک روش اثربخش در یادگیری درس فارسی توسط دانش آموزان مورد استفاده قرار بگیرد.

کليدواژه ها

کلمات کليدي بازی های رایانه ای، کتاب فارسی، آموزش کتاب فارسی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عباس موسیوند , 1399 , بازی «زبان من» طراحی یک بازی رایانه ای به منظور بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر آموزش کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • یادگیری واژگان زبان از طریق اپلیکشن تلفن همراه مطالعه موردی اپلیکیشن کوییزلت
  • تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  • هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال
  • DeepSkill یک چارچوب جهت رتبه‌بندی مهارت تیم‌ها در بازی‌های برخط چندنفره انبوه
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها
  • مطالعه مسکات روزانه و تاثیر آن در تبلیغات و شبکه های اجتماعی
  • مدل‌سازی تاثیر ارزش ذینفعان بر نظام نوآوری فراملی یا بخشی‏‫ در صنعت بازیهای رایانه ای (بارویکرد PLS، در مرتبه دوم و کلی سازه ها)
  • تقویت توجه مداوم و انتخابی با استفاده از بازی های رایانه ای جدی برای کودکان گروه سنی ب
  • مطالعه تطبیقی میان شاخصهای تربیتی والدین و شاخصهای نظام رده بندی بازیهای رایانه ای
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]