بکارگیری بازیهای جدی چندوجهی در توانبخشی شناختی
Multimodal serious games in cognitive rehabilitation
نویسندگان :
منیژه فیروزی ( دانشگاه تهران )
چکیده
چکیده در سالهای اخیر بازیهای جدی کامپیوتری در حوزه روان شناسی و سلامت جایگاه رو به رشدی پیدا کرده اند. یکی از دستاوردهای این بازیها دستیابی به توان بخشی شناختی است. اگرچه بازیهای دو بعدی و سه بعدی سالها مورد استفاده آزمایشگاهها و کلینیکهای روان شناسی بالینی و مراکز بازتوانی قرار داشته و تلاش شده در این بازیها جنبه هایی از مشکلات شناختی مرتفع شود، اما هنوز راه طولانی در پیش است. آنچه پیش روی سازندگان بازیهای کامپیوتری قرار دارد طراحی و معماری بازیهای چند وجهی است که در آن تمام قسمتهای بدن درگیر بازی شود و از طریق هوش مصنوعی تعامل طبیعی بین کاربر و کامپیوتر ایجاد شود. در اینصورت است که امکان درگیری با بازی افزایش می یابد و انگیزه برای ادامه بازی بیشتر خواهد شد. در این پژوهش به معرفی بازیهای کامپیوتری چندوجهی و کاربرد آن در توان بخشی پرداخته شده و در پایان به محدودیتهای این مسیر اشاره ای شده است.کليدواژه ها
بازیهای کامپیوتری جدی، سلامت، توان بخشی، توانایی شناختی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:منیژه فیروزی , 1400 , بکارگیری بازیهای جدی چندوجهی در توانبخشی شناختی , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.