بازی وارسازی رویکردی نو در کتابخانههای دانشگاهی
Gamification A New Approach in Academic Libraries
نویسندگان :
اعظم آقایی میرک آباد ( دانشگاه الزهرا(س) ) , زویا آبام ( دانشگاه الزهرا(س) )
چکیده
زمینه و هدف فناوری بازی وارسازی در سالهای اخیر باعث پیشرفتهای زیادی در حوزههای مختلف مانند کتابخانه و جذب و وفاداری مشتریان شده است. بازیوارسازی به معنای استفاده از قابلیتها و مؤلفههای بازی در زمینههایی غیر از بازی است که ذاتا ربطی به بازی ندارند. پژوهش حاضر بر آن است تا ضمن معرفی مفهوم بازی وارسازی، به نقش و جایگاه این مفهوم جدید در توسعه و بهبود فرایندها و فعالیتهای کتابخانهای بپردازد. روش پژوهش پژوهش حاضر به روش مروری و بر اساس مطالعه جامع و نظاممند متون مرتبط با بازیوارسازی و کتابخانهها انجام شده است. یافتهها نتایج نشان می دهد که مؤلفههای بازی وارسازی می تواند در بهبود خدمات کتابخانهای، مانند آموزش سواد اطلاعاتی، بازیابی اطلاعات، جذب کاربران در وب سایتهای کتابخانهای و آموزش کتابخانه و منابع آن به دانشجویان جدید مورد استفاده قرار گیرد. نتیجهگیری مدیران و کتابداران کتابخانهها می توانند با توجه به تحول کتابخانهها و نیازهای کاربران در عصر دیجیتال تمهیداتی بیندیشند تا کتابخانهها بتوانند با ابزاری مانند بازی وارسازی باعث ایجاد انگیزه در مخاطبان و جذب آنان شوند.کليدواژه ها
بازی، بازیوارسازی، کتابخانه، کتابخانههای دانشگاهی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:اعظم آقایی میرک آباد , 1400 , بازی وارسازی رویکردی نو در کتابخانههای دانشگاهی , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.