پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله بازی وارسازی رویکردی نو در کتابخانه‌های دانشگاهی
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

بازی وارسازی رویکردی نو در کتابخانه‌های دانشگاهی

Gamification A New Approach in Academic Libraries
نویسندگان :

اعظم آقایی میرک آباد ( دانشگاه الزهرا(س) ) , زویا آبام ( دانشگاه الزهرا(س) )

دانلود فایل   

چکیده

زمینه و هدف فناوری بازی وارسازی در سال‌های اخیر باعث پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف مانند کتابخانه و جذب و وفاداری مشتریان شده است. بازی‌وارسازی به معنای استفاده از قابلیت‌ها و مؤلفه‌های بازی در زمینه‌هایی غیر از بازی است که ذاتا ربطی به بازی ندارند. پژوهش حاضر بر آن است تا ضمن معرفی مفهوم بازی وارسازی، به نقش و جایگاه این مفهوم جدید در توسعه و بهبود فرایندها و فعالیت‌های کتابخانه‌ای بپردازد. روش پژوهش پژوهش حاضر به روش مروری و بر اساس مطالعه جامع و نظام‌مند متون مرتبط با بازی‌وارسازی و کتابخانه‌ها انجام شده است. یافته‌ها نتایج نشان می دهد که مؤلفه‌های بازی وارسازی می تواند در بهبود خدمات کتابخانه‌ای، مانند آموزش سواد اطلاعاتی، بازیابی اطلاعات، جذب کاربران در وب سایت‌های کتابخانه‌ای و آموزش کتابخانه و منابع آن به دانشجویان جدید مورد استفاده قرار گیرد. نتیجه‌گیری مدیران و کتابداران کتابخانه‌ها می توانند با توجه به تحول کتابخانه‌ها و نیازهای کاربران در عصر دیجیتال تمهیداتی بیندیشند تا کتابخانه‌ها بتوانند با ابزاری مانند بازی وارسازی باعث ایجاد انگیزه در مخاطبان و جذب آنان شوند.

کليدواژه ها

بازی، بازی‌وارسازی، کتابخانه، کتابخانه‌های دانشگاهی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اعظم آقایی میرک آباد , 1400 , بازی وارسازی رویکردی نو در کتابخانه‌های دانشگاهی , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی و ساخت سخت‌‌افزار و بازی رایانه‌ای آموزش احیای قلبی-ریوی
  • چالش‌ها و فرصت‌های استفاده‌ از بلاک چین برای جعبه‌های غنیمت در بازی‌های رایانه‌ای
  • بهبود عملکرد شبکه عصبی عمیق در تولید خودکار محتوای بازی های رایانه ای
  • مقایسه اضطراب و کیفیت خواب در کودکان معتاد به بازی های رایانه ای و کودکان عادی دبستانی شهر اصفهان
  • انگیزش کاربر و تاثیر آن بر نگرش به بازی های خدماتی و تمایل به خرید آنلاین در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها
  • رویکردی برای ایجاد تجربه کنفرانس از راه دور با استفاده از واقعیت ‌مجازی
  • کنترل بازی های رایانه‌ای به کمک ردیابی نقاط نشانگر آناتومیک بدن؛ تجربه‌ی غوطه‌وری واقعی در فضای مجازی
  • بررسی رابطه شایستگی حرفه ای معلمان در اجرای بازی های رایانه ای و افزایش توجه در دانش آموزان بیش فعال بر اساس استاندارد TPACK
  • Effects of digital game-based learning on problem solving Empirical Evidence-Based Study
  • ابعاد تعاملی در بازی های چند کاربره انلاین
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]