پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله تبیین تجربه بازیکنان ویدئویی در مواجهه با رابط‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری( مطالعه موردی فرزندان مورتا)
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

تبیین تجربه بازیکنان ویدئویی در مواجهه با رابط‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری( مطالعه موردی فرزندان مورتا)

The experience of players in relationship with software and hardware Interfaces(Case study Children of Morta)
نویسندگان :

ریحانه رفیع زاده اخویان ( دانشگاه الزهرا ) , میترا معنوی راد ( دانشگاه الزهرا )

دانلود فایل   

چکیده

بازی‌های ویدئویی مصنوعات فرهنگی هستند که بر بستر فناوری تولید می‌شوند. این محصولات فناورانه، مانند هر سیستم تکنولوژیکِ دیگر، داده‌هایی را به‌عنوان ورودی دریافت کرده و پردازش می‌کنند ؛ سپس در قالب اطلاعات خروجی، بازخوردهایی را برای بازیکن نمایش می‌دهند. به‌واسطه همین فرآیند بلادرنگ و سریع و دریافت بازخوردها است که بازیکن با بازی تعامل داشته و حسِ حضور را تجربه می‌کند. رابط‌های نرم‌افزاری دربازی‌های ویدئویی واسطه‌های گرافیکی پیش روی مخاطب در صفحه‌نمایش هستند که اطلاعات موردنیاز برای کاربر ازجمله وضعیت سلامتی و برخورداری از مهمات را فراهم می‌کنند. در سوی دیگر واسط‌های کنترلی سخت‌افزاری و فیزیکی هستند که کاربر به کمک آن‌ها در محیط حرکت کرده و نتیجه اقدام خود را در بازی مشاهده می‌کند. ترکیب آنچه بازیکن بر صفحه‌نمایش مشاهده می‌کند و اقداماتی که در جهت تغییر در آن انجام می‌دهد سازنده تجربه بازیکنان دربازی‌های ویدئویی است. بازی «فرزندان مورتا» از نمونه‌های درخشان بازی‌های تولیدشده به دست بازی‌سازان ایرانی است که موفقیت‌های زیادی را در بازخورد مخاطبان و منتقدان و در مارکت صنعت بازی به دست آورده است. این بازی از سبک هنری پیکسل آرت استفاده می‌کند و برای انواع مختلف پلتفرم‌های بازی عرضه‌شده است. در این پژوهش کوشیده می‌شود با تأکید بر بازی «فرزندان مورتا» و تبیین مفاهیم تصویر بدن و طرح‌واره بدن نزد پدیدارشناسان، نقش رابط‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در ساخت تجربه بازیکن تبیین شود. مفهوم تصویر بدن وابسته به آنچه کاربر به کمک حس بینایی خود بر صفحه‌نمایش مشاهده می‌کند به‌صورت آگاهانه شکل‌گرفته و انواع رابط‌های سخت‌افزاری بر پلتفرم‌های مختلف نیز، مؤثر بر شکل‌گیری طرح‌واره بدنی بازیکن دربازی‌های ویدئویی هستند که فرآیندی ناخودآگاه و وابسته به بازخوردهای فناوری است.

کليدواژه ها

بازی ویدئویی، رابط نرم‌افزاری، واسطه سخت‌افزاری، تجربه بازیکن، فرزندان مورتا

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ریحانه رفیع زاده اخویان , 1400 , تبیین تجربه بازیکنان ویدئویی در مواجهه با رابط‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری( مطالعه موردی فرزندان مورتا) , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • موسیقی و اُنس بازیکن با کاراکتر در بازی‌های رایانه‌ای
  • رابطه بین مفاهیم مختلف حوزه گیم ها
  • dido بازی جدی مبتنی بر توانبخشی با هدف بهبود مشکل بینایی عدم هماهنگی حرکت چشم
  • بوموبر بازی جدی واقعیت افزوده آموزش جغرافیا برای کودکان
  • بازی وارسازی رویکردی نو در کتابخانه‌های دانشگاهی
  • چالش‌ها و فرصت‌های استفاده‌ از بلاک چین برای جعبه‌های غنیمت در بازی‌های رایانه‌ای
  • شناخت شاخص‎های بومی سوادبازی‌های ‎رایانه ‎ای مصاحبه عمیق با کارشناسان
  • بررسی رابطه شایستگی حرفه ای معلمان در اجرای بازی های رایانه ای و افزایش توجه در دانش آموزان بیش فعال بر اساس استاندارد TPACK
  • طراحی هنری بازی عیار تنها با تاکید بر فرهنگ و ادبیات تاریخی ایرانی
  • مروری بر روش‌های پیش‌بینی ریزش بازیکنان در بازی‌های رایانه‌ای
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]