پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده

The impact of virtual reality platform-based computer games on increasing the level of social interaction of depressed students
نویسندگان :

میثم افضلی ( دانشگاه آزاد ) , فاطمه محمودی سردره ( دانشگاه آزاد ) , نرگس اثناعشری ( دانشگاه شیراز )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده بود. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و در زمرۀ پژوهش های نیمه تجربی با گروه آزمایش و کنترل است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانش آموزان افسردۀ دورۀ دوم متوسطه شهرستان شیراز بودند. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 50 دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شدند و در دو گروه 25 نفری آزمایش و کنترل قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه افسردگی بک(1961) و تعاملات اجتماعی هوانگ و چن( ۲۰۰۷)برای شناسایی دانش آموزان افسرده و برای سنجش سطح تعاملات اجتماعی آن ها استفاده شد. ابتدا از هر دوگروه پیش آزمون گرفته شد سپس آزمودنی های گروه آزمایش 15 جلسه ی 45 دقیقه ای که مدت 45 روز به طول انجامید را به بازی رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی(Moss )پرداختند. 3 روز پس از اتمام دوره ی آزمایشی از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t زوجی استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بازی های رایانه ای با پلتفرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده از بعد اعتماد اجتماعی،ارتباطات بین فردی و انسجام اجتماعی تاثیر دارد.

کليدواژه ها

کلمات کليدي بازی های رایانه ای، واقعیت مجازی،تعاملات اجتماعی، دانش آموزان، افسردگی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • مصورسازی داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی جهت تحلیل بهتر بازی‌های تبلیغاتی
  • Parak the Pigeon-post a Videogame for Children Speech Rehabilitation
  • Game based learning and prosocial behaviors Empirical Evidence-Based Study
  • بررسی رابطه میزان استفاده بازی های رایانه دانشجویان ارتباط تصویری و سبک های یادگیری از منظر دیوید کُلب
  • استفاده از موشن کپچر برای شناسایی حالات احساسی صورت
  • اثربخشی درمان مبتنی بر مهرورزی مادران بر اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، ارتباط با والدین و پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی
  • تحلیل بینامتنی بازی آنسوی باران و دره یادبود با تکیه بر مینیمالیسم
  • ترازچین طراحی یک بازی آموزشی به‌منظور آموزش غیرمستقیم ریاضیات به دانش‌آموزان
  • اثربخشی بازی‌ رایانه‌ای لِگو در پشتیبانی از تفکر طراحی نوآموزان دختر مقطع پیش‌دبستانی
  • بررسی تاثیر توانبخشی شناختی( CRT ) مبتنی بر بازی های رایانه ای بر اجزای شناخت در دانش آموزان با اختلال اضطراب اجتماعی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]