تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده
The impact of virtual reality platform-based computer games on increasing the level of social interaction of depressed students
نویسندگان :
میثم افضلی ( دانشگاه آزاد ) , فاطمه محمودی سردره ( دانشگاه آزاد ) , نرگس اثناعشری ( دانشگاه شیراز )
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده بود. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و در زمرۀ پژوهش های نیمه تجربی با گروه آزمایش و کنترل است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانش آموزان افسردۀ دورۀ دوم متوسطه شهرستان شیراز بودند. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 50 دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شدند و در دو گروه 25 نفری آزمایش و کنترل قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه افسردگی بک(1961) و تعاملات اجتماعی هوانگ و چن( ۲۰۰۷)برای شناسایی دانش آموزان افسرده و برای سنجش سطح تعاملات اجتماعی آن ها استفاده شد. ابتدا از هر دوگروه پیش آزمون گرفته شد سپس آزمودنی های گروه آزمایش 15 جلسه ی 45 دقیقه ای که مدت 45 روز به طول انجامید را به بازی رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی(Moss )پرداختند. 3 روز پس از اتمام دوره ی آزمایشی از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t زوجی استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بازی های رایانه ای با پلتفرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده از بعد اعتماد اجتماعی،ارتباطات بین فردی و انسجام اجتماعی تاثیر دارد.کليدواژه ها
کلمات کليدي بازی های رایانه ای، واقعیت مجازی،تعاملات اجتماعی، دانش آموزان، افسردگیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1400 , تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.