پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله تجربه نوشتاری در بازی‌های رایانه‌ای دسته‌بندی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه بارتز
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

تجربه نوشتاری در بازی‌های رایانه‌ای دسته‌بندی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه بارتز

Writerly Experience in Video Games A Classification of Video Games from Barthesian Perspective
نویسندگان :

سجاد زارعی برزکی ( دانشگاه اصفهان ) , دکتر حامد حبیب زاده ( دانشگاه کاشان )

دانلود فایل   

چکیده

Interactivity highlighted by player’s course of action is considered as one of the key features of video game experiences in some games compared to others such interactions interfere with authorial control so much so that the gameplay differ from the main game entirely altering the player experience and putting freedom of action and expression into players’ and modders’ hand. In literary studies Roland Barthes’ readerly writerly theory idealizes a form of artistic work that is “no longer consumption but play”. Such works encourage rereading and reinterpreting the text from a new perspective engaging the reader player to “reread the text…not the real text but a plural text the same and new”. This article aims to apply such an understanding of artistic works to video games in an attempt to classify various game genres and modes from Barthesian perspective. In so doing it will depict a spectrum of readerly to writerly experiences categorizing each game class via exemplification into linear narratives choice-driven released RPGs modded games and modded multiplayer RPG servers. Through this it will explicate that in the realm of video games the idealized form of writerly experience can be achieved in modded multiplayer RPG servers where players community modders and contributors and online viewers and audiences of content creators form a never-ending cycle of rereading “the same and new” every time a character development happens.

کليدواژه ها

Roland Barthes Readerly Writerly Theory Multiplayer RPGs Game Studies.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سجاد زارعی برزکی , 1400 , تجربه نوشتاری در بازی‌های رایانه‌ای دسته‌بندی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه بارتز , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر گیمیفیکیشن بر قصد خرید بازی های دیجیتال با نقش میانجی اعتماد به فروشنده مطالعه وب سایت های فروش بازی های دیجیتال
  • یک عملگر نقاد پیشرفته برای یادگیری عامل در محیط بازی فوتبال گوگل
  • مصورسازی داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی جهت تحلیل بهتر بازی‌های تبلیغاتی
  • بررسی میزان محبوبیت بازی‌های رایانه‌ای براساس نظرمنتقدین با هدف شناخت بازی برتر
  • مروری بر روش‌های پیش‌بینی ریزش بازیکنان در بازی‌های رایانه‌ای
  • بررسی رابطه میزان استفاده بازی های رایانه دانشجویان ارتباط تصویری و سبک های یادگیری از منظر دیوید کُلب
  • استفاده از بازی رایانه ای ترديکو برای بهبود مهارت های ارتباطی
  • Game based learning and prosocial behaviors Empirical Evidence-Based Study
  • بازی های متاورسی بر بسترهای بلاک چین
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]